Bu yılın ocak ayında ağırlanan turist sayısında yüzde 13 oranında artış kat eden Antalya'da iç turizmi canlandırmaya yönelik çok önemli bir adım atıldı. Turizm alanında yürütülen projelerle belediyecilik hizmetlerinde lider bir yaklaşım sergileyen kentte, Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel öncülüğünde atılan adımlar, resmiyet kazanmayı sürdürüyor. Bu kapsamda, Antalya Büyükşehir Belediyesi ile AKTOBve Türkiye'nin en büyük tur operatörleri arasında, İstanbul -Çırağan PalaceKempinski'de 'Antalya Seni Bekliyor' kampanyasına yönelik işbirliği protokolü imzalandı.

Protokol töreni sonrasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, 'Bu yıl yabancı turist sayısında yüzde 30'a yakın bir artış bekliyoruz, yerli turist ve Antalya'da yazlık ikinci konut nüfusu ile 20 milyona yakın bir ziyaretçi hareketi söz konusu olacak. Öte yandan 2009 yılında 300 bin kişi ile başlayan kampanyadan, 2017 yılında 5.2 milyon civarında kişi yararlandı. 2018'de 6 milyon civarında bir rakam hedefliyoruz' dedi.

TANITIM ATAĞI

Doğal ve kültürel zenginliğiyle dünyada eşi benzeri olmayan bir güzelliğe ve çeşitliliğe sahip olan Antalya'nın iç turizmde en çok tercih edilen tatil bölgesi olduğunu vurgulayan Türel, 'Erken rezervasyon seferberliği kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Kayseri, Konya, Kahramanmaraş, Gaziantep, Eskişehir, Çorum, Denizli, Edirne, Hatay, Ordu, Sakarya, Samsun, Trabzon illerinde açık hava mecralarında tanıtım atağı başlatıyoruz. Dijital ortamda oluşturduğumuz www.antalyasenibekliyor.com sitesi aracılığıyla da erken rezervasyondan yararlanmak isteyen herkesin, hızlı bir şekilde iş birliği içerisinde olduğumuz tur operatörleriyle bağlantı kurmalarını sağlayacağız. Vatandaşlarımız siteye girip tatil organizasyonlarını bugünlerde yaparlarsa yüzde 50'lere varan erken rezervasyon indirimlerinden yararlanabilirler. Erken rezervasyonun farkındalığını, yurtdışından ülkemize gelip uygun fiyatlarla tatil yapan turistler gibi, yerli turistlerimiz de www.antalyasenibekliyor.com adresini ziyaret edip fiyat avantajından faydalanabilirler' dedi.

'İÇ TURİZME EN BÜYÜK KATKI'

İşbirliği kapsamında, tur operatörlerinin yüzde 10 ile 50 arasında indirim, avantajlı ödeme kolaylığı sağlayacağına işaret eden Menderes Türel, 'Biz de Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak daha fazla vatandaşımıza tatil yapma imkanı sağlamak için tüm gücümüzle çalışacağız. Böylece Bakanlığımızın başlattığı kampanyalara Antalya olarak en büyük katkıyı sunmayı hedefliyoruz. Bu yolla iç turizmi canlandırarak, sektörümüzün ihtiyacı olan hareketliliği temin ederek, üzerimize düşen vazifeyi en iyi şekilde gerçekleştirmek için emin adımlarla ilerleyeceğiz' diye konuştu.

'EN YÜKSEK TALEP NOKTALARI'

İç turizmin hareketlenmesinde adeta domino etkisi yaratan erken rezervasyon kampanyalarının Antalya'da; Kemer, Belek, Side ve Alanya bölgelerinde en yüksek talebi yakaladığına değinen Menderes Türel, diğer yandan bu kampanyaların yabancı turistlerin daha uygun ödeme koşulları ile seyahat ettiğine dair oluşan algıyı değiştirdiğini kaydetti.

2018 yılı turizm sezonuna 'Antalya Seni Bekliyor' kampanyası ile yeni bir adım attıklarını kaydeden Türel, 'Antalya'da yeni bir atılım dönemi başlatıyoruz. Antalya'da bir atılım dönemini 2004'de başlattık ve altyapı yaptık, ikinci atılım dönemi 2014'te başladı, EXPO, tramvay, çevre yollarıyla hızlı bir yatırım dönemi başlattık, fakat arkasından terör, Suriye krizi ve hain 15 Temmuz darbe girişimiyle bir gerileme yaşadık. 2016 Antalya turizminde yüzde 43 düşüşle kriz yılı oldu, 2017 ise yüzde 58 artışla toparlanma yılı oldu ve inşallah şimdi 2018'de bir atılım dönemine başlayacağız. Bu yıl yabancı turist sayısında yüzde 30'a yakın bir artış bekliyoruz, yerli turist ve Antalya'da yazlık ikinci konut nüfusu ile 20 milyona yakın bir ziyaretçi hareketi söz konusu olacak' diye konuştu.

YERLİ TURİST TATİLE 17 MİLYAR TL HARCADI

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre geçen turizm sezonunda yerli turistin tatile 17 milyar TL'lik bir bütçe ayırdığını ifade eden Türel, 'Kişi başına düşen gelir artıkça bu rakamlar daha da yükselecektir. Biz bu kampanyayla birlikte iç turizmde 'erken rezervasyon' kültürünü daha da geliştirmeyi planlanıyoruz' dedi.

YAĞCI: AMAÇ 40 MİLYON YOLCU

AKTOB Başkanı Erkan Yağcı ise 'Bu kampanya kamu ve özel sektör olarak hayata geçirilen ilk kampanya olması anlamında önem taşıyor. 40 milyon insanı Türkiye'de tatil yaptıracak bir çalışma başlattık. Turizmdeki başarıyı konuşurken yabancı turisti konuşuyoruz. Halbuki, kendi vatandaşlarımızın da tatile gitmesi, tatil için Antalya'yı seçmesi ve erken rezervasyon olanaklarından yararlanmasını sağlamak durumundayız. Bu kampanya ile 'yabancılar Türkiye'de daha ucuza tatil yapıyor' söyleminin de kırılmasını hedefliyoruz' diye konuştu.

HEDEF 6 MİLYON

TÜRSAB yönetim kurulu üyesi Burak Tonbul da 2018 yılında erken rezervasyon sayısını 6 milyon olarak beklediklerini söyledi. Tatil kültürü oturan ülkelerin vazgeçilmezinin erken rezervasyon olduğunu kaydeden Tonbul, 'Biz 10 yıl önce erken rezervasyonu başlattığımızda sayı 300 bindi. 2017'de bu sayı 5.7 milyona ulaştı ve bu yıl sayının 6 milyona ulaşacağını tahmine diyoruz' diye konuştu.

'10 MİLYON YERLİ TURİST'

Turizmin Antalya için en önemli sosyal ve ekonomik etkinlik sektörü olduğunu kaydeden Türkiye Otelciler Federasyonu Başkanı Osman Ayık da 'İç pazar bizim için en önemli kaynaklardan biri. Yerli turistleri, vatandaşlarımızı ağırlamak en asli görevlerimiz arasında yer alıyor. Otellerde tatil yapan insan sayısını 10 milyona ulaştırmak istiyoruz. Rekabet ettiğimiz ülkelerde iç pazarın payı yüzde 25-30 oranında değişiyor. Bu anlamda bizim gideceğimiz daha çok yol var' dedi. HABER MERKEZİ