Eğitimde kalite, ülkede huzur, alın terine saygı için ek 40 bin atama yapılmalıdır. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığından ek atama talebine kulak verilmesi gerekiyor. 140 bin öğretmen açığı, 80 bin ücretli öğretmen, öğretmen bekleyen öğrenci, ekmeğine kavuşmayı bekleyen öğretmen, KPSS'ye girmiş atama bekleyen öğretmen var, hala ek 40 bin atama yok. Türkiye'nin öğretmen başına düşen öğrenci oranlarını OECD ortalamalarına çekebilmesi için 140 bin yeni öğretmenin atanması gerektiğini Eğitim-Bir-Sen olarak hazırladığımız raporda ortaya koyduk. Sayısı 80 bini aşan ücretli öğretmen gerçeği yeni öğretmen ataması ihtiyacını net bir şekilde ortaya koyuyor.

*****

Ücretli öğretmenler, Türkiye'deki mevcut öğretmen sayısının yaklaşık yüzde 10'una denk geliyor.

Ücretli öğretmenlerin asgari ücretin, açlık ve yoksulluk sınırının altında ücret almasının, eksik sigorta primiyle çalıştırılmasının, alanlarının dışındaki derslere girmesinin, kısacası bir öğretmen maaşıyla neredeyse üç öğretmenin istihdam edilmesi ucuz işçilik ve sosyal bir sorundur. 20 bin öğretmen atamasının üzerine ek 40 bin daha talep ediyor olmamız esasında öğretmen açığını tamamen kapatmıyor, ücretli öğretmenlik sorununu çözmüyor, aslında daha fazla öğretmen atanması gerekir. Öğrencinin geleceği için, eğitimin geleceği için ve bu ülkenin geleceği için bu sese kulak verilmelidir. Sorunu görmezden gelmek, sorunu ortadan kaldırmıyor, bilakis katmerleştiriyor. Palyatif tedbirler, 20 binlik atamalar sorunu çözmüyor.

Eğitim Bir Sen Antalya Şube Başkanı Eyüp Bülent Miran