BİSİKLET turizmini yaygınlaştırmak adına düzenlenen, Uluslararası Bisiklet Birliği'nin (UCI) 2019 takviminde 2.2 kategorisinde yer alan Tour of Antalya,21-24 Şubat tarihleri arasında yerli ve yabancı yüzlerce amatör ve profesyonel bisikletçi buluşturacak. Organizasyonda profesyonel bisiklet yarışı ve amatör bisikletçiler katılacak. Aspendos yılı olarak 2019 yılında ilan edilen Antalya'da ikinci kez düzenlenecek olan Tour Of Antalya, Akra Barut Otels, ana sponsorluğunda ve Antalya Valiliği öncülüğünde Argeus Travel Events ve 7 iletişim tarafından gerçekleştirilecek. Organizasyonun kalıcı olmasını sağlamak amacıyla ise Antalya Kadın Müzesi öncülüğünde, 24 Şubat Pazar günü 'Eserler Ait Olduğu Topraklarda Güzeldir' temasıyla saat 13.00'te TeracityAVM'nin önünden başlayacak olan farkındalık sürüşü Erdal İnönü Parkı'nda son bulacak. Sürüşe, öğrenciler, sporcular ve vatandaşlar da katılabilecek.Konu ile ilgili Antalya Gazeteciler Cemiyeti'nde (AGC) basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya AGC Başkanı Mevlüt Yeni, Antalya Gençlik ve Spor İl Müdürü Burhanettin Hacıcaferoğlu, Antalya Tanıtım Vakfı (ATAV) Başkanı Yeliz Gül Ege, Organizasyon Direktörü Haluk Özsevim katıldı.

Antalya'nın tanıtımına sportif olduğu kadar şehrin tarihi değerleri konusunda farkındalık yaratma anlamında da destek verecek olan Tour Of Antalya'nın etapları antik kentlerin içerisinde geçecek. Organizasyonda 21 ülkeden 28 takım, 168 sporcu yarışacak. 4 gün boyunca 4 etapta 21 ülke ve 38 takımdan 168 sporcu yaklaşık 500 km pedal çevirecek.

GAZETECİLERE DAVET

AGC Başkanı Mevlüt Yeni cemiyet olarak Antalya'da yapılan bu tür organizasyonlara her zaman destek verdiklerini söyledi.Organizasyona tüm gazetecileri davet eden Yeni,'Hep birlikte bisiklete bineceğiz. Hem bisiklete bineceğiz, hem fotoğraf çekeceğiz, hem de haber yapacağız. Bu sayede nasıl yetenekli gazeteciler olduğumuzu göstereceğiz. Bütün meslektaşlarımı farkındalık sürüşüne davet ediyorum. Cuma günü öğleden sonra 17.30'da organizasyonumuza gelen yabancı gazetecileri cemiyetimizde ağırlayacağız, Kaleiçi'nde gezecekler. 20 civarında gazeteci olacak. Meslektaşlarımı da o gün yanımızda görmek istiyoruz.' Dedi.

FESTİVAL HAVASINDA GEÇECEK

Organizasyon Direktörü Haluk Özsevim, 'Antalya'yı bisiklet turizminde de bir merkez haline getirmeyi amaçlıyoruz. Önümüzdeki senede bu işi büyük lige çıkarıp, dünya genelinde naklen yayınlanır hale getireceğiz. Antalya'ya teşekkür etmek istiyorum. Büyük bir iş birliği ile çalışıyoruz. Organizasyona görevlendirilmek üzere 300'e yakın arkadaşım geldi. 200'e yakın yabancı sporcu ve 60'a yakın basın mensubu gelecek' dedi.Antalya Gençlik ve Spor İl Müdürü Burhanettin Hacıcaferoğlu, Antalya'da futbol ve golf sporundan sonra bisiklet sporunun da gelişmeye başladığına dikkat çekti. Hacıcaferoğlu, 'Pazar günü gerçekleşecek olan farkındalık sürüşüne tüm Antalyalıları davet ediyoruz. Milli Eğitim Müdürlüğü ile çocuklarımızı konuyla ilgili motive etmeye çalışıyoruz. İnşallah, o günü festival havası içerisinde bir gün geçireceğiz' diye konuştu.

ATAV Başkanı Yeliz Gül Ege, 'Kentim adına çok mutluyum. Kentin 4 mevsim havasını ne gelen misafirlere ne de kentin yerli halkına kullandıramıyoruz. Antalyalılar ne tekneye binip geziye çıkarlar ne de bisiklet sürerler. Maalesef böyle bir Antalyalı durumu yaşanıyor Antalya'da bu anlayış bozuluyor artık. Kentten soyutlanırsanız o işler belli bir süre sonra sonlanıyor. Pazar günü gerçekleşecek olan farkındalık sürüşünün festival havasında geçeceğine inanıyoruz. Fotoğrafları da Antalya'nın tanıtımında kullanmayı düşünüyoruz' dedi. Deniz TOPKAYA