Akdeniz Üniversitesi AKİŞMER Teknoloji Transfer Merkezi ev sahipliğinde Antalya’nın tanıtımı ve markalaşması konusunda toplantı düzenledi. Toplantının açılışında Antalya’nın markalaşma ve tanıtım çalışmalarında teknolojinin de önemli bir yer alması gerektiğine değinen AKİŞMER Teknoloji Transfer Merkez Müdürü Prof. Dr. Ayşe Odman Boztosun, “Marka şehir olmanın en önemli unsurlarından birinin şehrin değerlerine sahip çıkan, şehri için çalışan, eğitimli ve donanımlı nitelikli insan kaynağıdır. Akdeniz Üniversitesi’nin eğitim ve bilim çalışmaları kente bu anlamda hizmet etmektedir.” diye konuştuİzmir Kalkınma Ajansı Tanıtım Dış İlişkiler Birim Başkanı Nazlı Kayı’nın davetli konuşmacı olarak katıldığı toplantıya; Antalya Vali Yardımcısı Hüseyin Ece, Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Nizamettin Şen, Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası, Antalya Tanıtım A.Ş., İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve TRT’den yetkililer ve Antalya sivil toplum kuruluşu temsilcileri katıldı.

İzmir Kent Markası Olma Yolunda

İzmir’in tanıtım çalışmalarına önemli katkılarda bulunan Nazlı Kayı, şehir markalaşmalarında önemli olanın dünya kenti olmak değil; mevcut durum analizini doğru bir şekilde yaparak kentin ihtiyaç ve potansiyeline göre bir strateji belirlemek ve sonrasında görsel kimlik çalışmalarıyla beraber bütünleşik bir marka kent çalışması yapmak olduğunu belirtti.
Nazlı Kayı, katılımcılar için hazırlanan sunumda, İzmir’e daha fazla turist çekebilmek, şehre gelen yatırım miktarını artırabilmek ve ikamet edenlerin yaşam standardını yükseltmek için, Türkiye’de bir ilke imza atarak profesyonel anlamda hazırlanan kentsel pazarlama planını anlattı.

İzmir’in marka kent olma çalışmasındaki ana mesaj “İzmir gizli kalmış cevherleriyle size unutulmaz deneyimler yaşatır” cümlesiyle iletildi.
Antalya’nın tanıtımı ve markalaşması için yapılan çalışmalar hakkında yapılan toplantı sonrasında Antalya Tanıtım Vakfı Başkanı Nizamettin Şen, Nazlı Kaya’ya Antalya ile ilgili hazırlanan tanıtım kitaplarından ve belgelerinden takdim etti.