TOBB Yönetim Kurulu Üyesi ve ATSO Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, turizmde başarılı olmanın yolunun sosyal medyadan geçtiğini belirterek, 'Eskiden pazar analizi için yurtdışında, Almanya'da anketler yapardık. Şimdi Facebook veya sosyal medya analizi yapmak çok daha önemli hale gelmiştir. Her destinasyon ve her turizm işletmesi sosyal medyayı bilgi platformu olarak kullanmalıdır' dedi.

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) bünyesinde eğitim faaliyetlerini sürdüren ATSO Akademi ve Facebook Türkiye Kamu Ortakları Müdürlüğü işbirliğinde düzenlenen 'Facebook Bilgilendirme Programı', ATSO Atatürk Konferans Salonu'nda yoğun katılımla gerçekleşti.

Toplantının açılışında konuşan Davut Çetin, dijital dünyanın büyük bir hızla çeşitlenerek büyüdüğünü ifade etti. Davut Çetin, konuşmasını şöyle sürdürdü;'Ülkemizde sosyal medyayı, sosyal medya fenomenliğiyle tanıttık. Oysa sosyal medya reklam platformu olmanın yanı sıra aynı zamanda ticaret platformudur, ayrıca önemli bir veri ve bilgi platformudur. Eskiden pazar analizi için yurtdışında, Almanya'da anketler yapardık. Şimdi Facebook veya sosyal medya analizi yapmak çok daha önemli hale gelmiştir. Her destinasyon ve her turizm işletmesi sosyal medyayı bilgi platformu olarak kullanmalıdır. Çünkü, turizmde kalıcı başarılar artık bu platformlarda başarılı olmaktan geçecektir. Antalya'yı, Kemer'i, Manavgat'ı, Alanya'yı sosyal medyada kaç kişi aramış, neye bakmış, gelen ne yazmış, ne tavsiye etmiş, hangi yemeği, hangi restoranı beğenmiş? Bütün bunları bilmeli, analiz etmeliyiz. Geçen yıl Instagram'da birinci şehir Londra oldu. İstanbul yeme-içmede dördüncü sırayı aldı, genel sıralamada beşinci oldu. Antalya manzarada beşinci oldu, ama diğer kategorilerde geride kaldı ve genel sıralamada 25'inci oldu. Dünyada sosyal medyayı en aktif kullanan şehir Dubai, 7.5 milyon izleyeni var. Yunanistan'da milyon sayıda izleyicisi olan küçük otel var, bizim otellerimiz henüz 150-200 binlerde kalıyor. Biz Antalya ve oteller olarak sosyal medyada daha üst sıralara gelmedikçe turizmde arzu edilen gelir düzeylerine çıkmamız zor. Burada mesele sadece sosyal medya pazarlaması yapmak değildir, asıl önemli olan sosyal medya sayesinde artılarımızı ve eksilerimizi daha iyi görmek, buna göre tedbir almaktır. Nasıl ki, bir otel sosyal medyadan turistin otelde neyi beğenip beğenmediğini görebilirse Antalya olarak biz de bunu daha iyi görebiliriz.' (DHA)