ANTALYA Büyükşehir Belediyesi'nin Ekim ayında hizmete açtığı 'Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi' ile 4 ayda toplam 156 bin 585 çağrı cevaplandı. Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel de Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi'nin hızı ve işlerliğini geçtiğimiz gün test etti. Yeni Emek Muhtar Evi'nin açılışında Göçerler Mahalle Muhtarı Nadir Doğan, Başkan Türel'e toplu taşıma güzergahı ile ilgili bir talebini dile getirdi. Türel, muhtara hemen Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi'ni arayarak, talebine anında yanıt bulabileceğini, hatta birlikte test edebileceklerini söyledi. Başkan Türel'in yanında merkezi arayan Nadir Doğan, hiç beklemeden sorununu iletme imkanı buldu. Talebi alınan muhtarın telefonuna SMS aracılığı ile saniyeler içinde bilgi mesajı gönderildi.

3 SANİYEDE ÇÖZÜM

Antalya Büyükşehir Belediyesi, vatandaşların sistemle ilgili izlemesi gereken yöntemi şöyle sıraladı: ' 0242 606 07 07 numaralı çağrı merkezini arayan vatandaşlar durak numarasıyla hat sorgulama, Antalyakart işlemleri ve ulaşım danışma ve şikayet hattı seçeneklerinden birini seçiyor. Arayan vatandaşların Ulaşım Danışma ve Şikayet Hattını tuşlamaları durumunda herhangi bir bekleme süresi olmaksızın ortalama 3 saniye içinde vatandaş temsilcisine bağlanıyor. Öneri, talep ve şikayetlerini ileten vatandaşların talebi oluşturuluyor ve görüşmenin sonunda yine saniyeler içinde telefonlarına bilgi mesajı gönderiliyor. Gerekli işlemler tamamlandığında yine vatandaşa bu kez talebinin veya şikayetinin sonuçlandığı bilgisi ulaştırılıyor.'

ARAÇ İÇİ KAMERALAR HİZMETTE

Aynı zamanda Toplu Taşıma Bilgilendirme Sistemi araçlarda değerli eşyalarını unutan veya herhangi bir olumsuzlukla karşılaşan vatandaşlara da yardımcı oluyor. Vatandaşların olayın gerçekleştiği hat ve saat bilgilerini paylaşmaları durumunda araç kamera kayıtları incelenerek, sorun çözüme kavuşturuluyor.

(İHA)