KORONAVİRÜS sürecinde Tüketiciler Birliği'ne yapılan şikayetlerin de konuları değişti. Tüketiciler Birliği Derneği (TÜKODER) Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz en çok internet dolandırıcılığı ve sosyal mesafenin korunmamasından şikayet aldıklarını söyleyerek sosyal mesafenin önemine vurgu yaptı. Maskenin insanları yeterince korumayacağını sosyal mesafenin önemli olduğunu söyleyen Gündüz, 'İnsanlar hemen el sıkışmaya, öpüşmeye başladı' siteminde bulundu.

ONLİNE SATIŞ DOLANDIRICILIĞI

Gündüz karantina sürecinde tüketicilerden en çok şikayet aldıkları konulardan birisinin online satışlarda yapılan dolandırıcılık olduğunu söyleyerek, 'Bu dönemde online satışlar arttığı için, kredi kartı üzerinden dolandırılan ya da dolandırılmaya çalışan vatandaşımız çok fazla. Mağdur olanlar var. İkinci en çok aldığımız şikayetlerden birisi sosyal mesafenin korunmaması. İnsanların sosyal mesafeyi ciddiye almaması sorun yaratıyor. İnsanların bu kurala uyup hem kendisini hem de karşısındakini önemsemesi gerekiyor. Koronavirüs bulaş riski yüksek olan bir hastalık. Bu yüzden sosyal mesafe kuralına dikkat etmemiz ve tedbirleri elden bırakmamamız gerekiyor' dedi.

Antalyalıların virüsten kendini koruması noktasında başarılı olduğunu ama yine de insanlarla temas konusunda dikkatli olmadığını söyleyen Gündüz, 'İnsanlar hemen el sıkışmaya, öpüşmeye başladı. Yolda yan yana yürümeye başladı. Maske takmak kişiyi tam anlamında korumuyor. Maske sizde olan virüsü karşıya bulaştırmıyor. Siz virüse açıksınız. İnsanları bu konuda aydınlatmaya çalışıyoruz. Sosyal mesafe kuralının ciddiyetine ulaşsınlar istiyoruz' vurgusunu yaparak vatandaşların herhangi bir şikayetinde çekinmeden derneği arayabileceklerini ekledi.
Özel/Dilan ERAY