TÜKETİCİYİ Koruma Derneği(TÜKODER) Antalya Şubesi Başkanı Abdullah Özçulcu, bahar aylarının gelişiyle birlikte gelecek sezona hazırlık için indirime giren kışlık ürünlere yönelen tüketicinin alışveriş yaparken nelere dikkat etmesi gerektiği hakkında açıklamalarda bulundu.

Özçulcu, 'Kış mevsiminin son günlerini yaşıyoruz. Satıcılar bilhassa giyim sektöründe sezonluk ürünler sattıkları için kışlık ürünleri bir an evvel satıp bahar ve yaz dönemi ürünlerini satma amacı içerisine giriyorlar. Kışlık ürünleri bahar ve yaz sezonunda satışa sunmayıp tekrar kış sezonunda satışa sunmak elbette ki kendilerine maliyetli oluyor. Hem depolama maliyeti hem de moda değişimi yüzünden ürünlere olan ilginin azalması satıcıları bu ürünleri bir an önce elden çıkarıp yerlerine yeni sezon ürünlerini koymaya yöneltiyor. Satıcılar bu ürünleri satarken yaptıkları kampanya ve indirimler sırasında bazı aldatıcı yollara başvurabiliyorlar. Dolayısıyla bu noktada tüketicinin de buna dikkat edip piyasa araştırmasını iyi yapması gerekiyor. Bir ürüne sezonundan önce para vermenin cazip olup olmadığını iyi değerlendirmeleri lazım' diyerek tüketicilerin sezonundan önce ürün almadan önce iki kere düşünmeleri gerektiğini belirtti.

BAŞVURU SÜRESİNE DİKKAT

Tüketicilerin alışveriş sırasında satın alacakları ürünü iyice kontrol etmeleri gerektiğini söyleyen Özçulcu, 'Satılan ürünlerin defolu mu sağlam mı olup olmadıklarına dikkat etmeleri gerekiyor. Ayıplı ürünlerde yasal yollara başvurma süresi yeni yasayla birlikte 6 ay olarak belirlendi. Bu nedenle tüketici ürünü satın alırken dikkat etmezse kışa kadar hiç giymeyeceği, dolabında bekleteceği ürünün 6 aylık başvuru süresini geçirebilir ve itiraz hakkından olabilir. Örneğin bir yıkamada rengi solan bir kazağı satın aldığında henüz giymeyeceği için dolabında bekleten bir tüketici, kışın kazağı giyip yıkadıktan sonra renginin solduğunu fark ettiğinde satın almasının üzerinden 6 ay geçmişse o zamandan sonra hak iddia edemiyor. Onun için satın alırken iyice gözden geçirmeleri gerekiyor.' şeklinde konuştu.

Özçulcu, satın alınan ürünlerde herhangi bir sorun çıktığında hak arayışında bulunmak için ürünün faturası, fişi gibi belgelerinin de tüketicide bulunması gerektiğini belirterek, belgeleri saklama alışkanlığı olmayanların bu alışkanlığı edinmelerinin kendileri için faydalı olacağını sözlerine ekledi. Anıl ÖZEN