ELEKTRİK fiyatlarında uygulanan yüzde 15 zam, bu ay faturalara yansıdı. Evlere ve işyerlerine gönderilen yüksek elektrik faturaları adeta vatandaşı isyan ettirirken; yüksek elektrik faturalarına tepki gösteren Antalyalılar sosyal medyadan yaptıkları paylaşımlar ile Türkiye gündemine girdi. Tüketiciler Birliği Başkanı Neşet Gündüz ise elektrik faturalarının böylesine yüksek gelmesinin en önemli nedeninin son yapılan yüzde 15 zammın yanında faturalara yansıtılan komisyon bedelleri olduğunu söyledi. Gündüz ayrıca yüksek elektrik faturalı ile ilgili vatandaşların hakem heyetine başvuru yapabileceklerini de söyledi. YÜZDE 15 ZAM YAPILMIŞTI Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) tarafından elektrik üretiminde oluşan maliyet artışları nedeni ile 1 Temmuz 2021 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere nihai elektrik satış fiyatlarında tüm abone grupları için yüzde 15 oranında zam yapıldığı duyurulmuştu. Ağustos ayı içerisinde evlere ve iş yerlerine gelen elektrik faturalarında ise yapılan yüzde 15 zammın etkisi görüldü. Yüksek elektrik faturası ile karşılaşan Antalyalılar ise bu duruma isyan etti ve sosyal medyadan büyük tepki gösterdi. TÜRKİYE GÜNDEMİNE GİRDİ Evlerine ve iş yerlerine gelen yüksek elektrik faturalarını sosyal medyadan paylaşan Antalyalılar açtıkları 'Elektrik faturası' etiketiyle paylaşımda bulundu. 600 TL ile 1500 TL arasında değişen elektrik faturalarını sosyal medyadan paylaşan Antalyalılar, bu paylaşımlar ile Türkiye gündemine girdi. Bazı ev ve işyerlerine gelen faturaların ise adeta ev kirasına eşdeğer olduğu görüldü. KOMİSYON BEDELLERİ İçinde bulunduğumuz Ağustos ayında hava sıcaklıklarının yüksek olmasından dolayı insanların serinlemek için klimalara yüklendiğini söyleyen Neşet Gündüz, 'Bu durum da doğal olarak elektrik faturalarına yansıdı. Ancak elektrik faturalarının bu derece yüksek olmasının en önemli nedeni elektriğe yapılan yüzde 15'lik zammın yanında faturalar ile vatandaştan alınan komisyon bedelleridir. Tüketiciye yansıtılan kayıp kaçak bedelleri, faturaların artmasına neden oluyor. Diğer yandan alınan komisyon bedelleri yine aynı şekilde faturaları daha da kabartıyor' dedi. Gündüz, 'Kullandığımız elektriğin yüzde 50'si kayıp kaçaktan kaynaklı' dedi. TÜKETİCİ NE YAPMALI? Tüketicinin elektrik ücretlerine itiraz etmek için yapması gerekenleri de aktaran Neşet Gündüz, 'Vatandaşlarımız evine gelen yüksek elektrik faturası için dağıtım şirketine ihbarda bulunup kontrol edilmesini isteyebilirler. Bina içerisinde kayıp kaçak olup olmadığı öncelikle kontrol edilecektir. Bunlar yapıldıktan sonra yine de çok fazla elektrik faturası geldiğini düşünüyorlarsa hakem heyetine müracaat edebilirler. Burada bilirkişi rapor hazırlayacak ve dağıtım şirketi ve kendi verdiği raporla karşılaştıracak ve tüketicinin lehinde ya da aleyhinde karar çıkaracaktır' şeklinde konuştu. ÖZEL/Dilan ERAY