ANTALYA Sigorta Acenteleri Derneği (ANSAD) Başkanı İbrahim Düzenli, sigorta acenteleri olarak seyyar araçlar içerisinde bilinçlendirme yapılmadan poliçe satışlarına karşı olduklarını söyledi. Düzenli, 'Bu durum bir yandan haksız rekabet ortamı oluşturduğu gibi, diğer yandan vatandaşta sigorta poliçelerinin bir zorunluluktan dolayı alınması gerektiği algısı yaratmaktadır. Ayrıca sigorta poliçeleri yetersiz olabilmekte ve hasar sonrası mağduriyetler oluşturmaktadır. Bu durum hem sigorta sektörünün gelişmesi önünde hem de sigorta ile güvenli bir toplum oluşması önünde ciddi bir engeldir. Bizler vatandaşlarımızdan sigorta acenteleri ile iletişime geçmeleri ve kendi riskleri için tüketilmesi gereken sigorta ürünlerini birlikte benimseyerek belirlemelerini istiyoruz' dedi.

SİGORTA BİLİNCİARTMALI

ANSAD Başkanı Düzenli, dernek olarak mesleklerinin daha iyi noktalara ulaşması ve vatandaşın sigorta bilincinin artması için mücadele ettiklerini söyledi. Düzenli, dünya sigorta sektörünün gelişimine paralel olarak ülkemizde de sigorta sektörünün gelişme döneminde olduğunu belirterek, 'Biz sigorta acenteleri ülkemizdeki sigorta bilincinin artmasına birinci derecede etki ediyoruz. Müşterilerimiz ile 7/24 iletişim halindeyiz ve kendilerine kesintisiz hizmet veriyoruz.Diğer sigorta satış kanallarına karşı en büyük üstünlüğümüz budur. Vatandaşlarımız sigorta sektöründe en kolay acentelere ulaşabilmektedir. Mesai sonrası banka veya başka satış kanallarına ulaşım imkansıziken bizler bir hasar anında her an müşterimizin yanındayız' diye konuştu.

HAKSIZ REKABET ORTAMI

Sigorta acentelerinin küçük ve orta ölçekli işletmeler olduğunu söyleyen Düzenli, finansal yapılarının hizmet odaklı olmaları gerekçesi ile bir banka ve benzeri kurum ile kıyaslanamayacağına dikkat çekti. Hizmetleri iyi vermelerine karşılık finansal gücü yüksek olan bankaların mesleklerine ciddi olarak engel oluşturduğunu ifade eden Düzenli, 'Bu durumu pazarda haksız rekabet olarak göğüslemekteyiz' diye konuştu. Düzenli, 'Sigorta yaptıracak vatandaşlarımızda ve sigortalı şirketlerde banka kanallarının verdikleri kredi faizlerinin yaptırımını kullanarak poliçe satmak istediğine şahit olmaktayız. Ayrıca bu durumun da banka şube çalışanlarına hedef verilerek yapıldığı bilinmektedir.Kredi risklerine karşılık teminat açısından sigorta poliçelerine bakıldığı için genellikle eksik sigorta yapılması riski oluşabilmektedir. Sigorta poliçeleri tanzim edilirken bilgilendirme yükümlülüğü vardır. Maalesef bu durumun uygulandığını gözlemleyemiyoruz' diye konuştu.

FARKINDALIK OLUŞMALI

Vatandaşın sigorta poliçesi yaptırması için farkındalığın oluşturulması gerektiğini söyleyen Düzenli, 'Sigorta acenteleri ne kadar müşterilerine zaman ayırabilir ve finansal açıdan endişesiz olursa, o kadar sigortalı ve güven içerisinde yaşanabilen bir toplum elde edilebilir. Sigorta poliçeleri zorla yaptırılmaz. Farkındalık ile oluşan ihtiyaçlardır. Toplumumuzdaki farkındalığın artması için sigorta acentelerinin geçim şartlarının pozitif yönde iyileşmesi gereklidir' dedi.(Deniz TOPKAYA )