Türk Turizminin yeri ve geleceği, dünya turizminin önemli isimleri tarafından çözüm masasında değerlendirilecek. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği AKTOB'un organizasyonu ile gerçekleşecek olan Uluslararası 8'nci Resort Turizm Kongresi'ne dünya turizm pazarlarının etkin isimleri konuşmacı olarak katılıyor. Ana teması 'Geleceğin Turizmi, Turizmin Geleceği' konulu kongreye, yurt içi ve yurt dışından seyahat endüstrisinde yer alan turizmin tüm kesimleri ile finansman, danışmanlık, yatırım, işletme, yönetim ve tedarikçi firmaların üst düzey karar verici temsilcileri katılıyor.

Kongrenin amacı

Sektör açısından oldukça önemli olan Turizm Kongresi ile ilgili görüşlerini aldığımız AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, kongrenin amacını özetlerken ' Kongremizin amacı, sektöre projeksiyon tutacak bilgilendirmeler yapmak' diyor ve sorularımızı samimiyetle yanıtlıyor.

Kongrenin ana temasını açar mısınız? Görüşleriniz.

'Uluslararası Turizm Kongresi bu yıl 8. kez yapılıyor. İlk yıldan itibaren, her zaman güncelliğini koruyacak bir ana tema altında yapılması uygun bulundu. Gelecek yapılanması, altyapının oluşturulması sürekli bir devinim halinde olmayı gerektiren bir sektör turizm. Dinamizm içeren bir ana tema olarak, Resort Kongresinin vizyonunu da özetliyor.'

Kongrede ağırlıkla olarak masaya yatırılacak başlıklar neler?

'Kongrede 'nasıl daha iyi oluruz' un yanıtlarını içeren başlıklar belirlendi. Bu kongrede, rakip destinasyonların durumu da ele alınacak. Özellikle Birleşik Krallık Antalya Bölgesinin geliştirilmesi gereken hedef pazarı. Bu nedenle ana konuşmacı olarak İngiliz Pazarı'nın en önemli aktörlerinden Steve Heapy ana konuşmacı. Ayrıca ana pazarların yanında hedef yan pazarlar da gündem içerisinde.'

Konu Başlıkları ise;

  • EKONOMİK GELİŞMELER
  • HAVACILIK SEKTÖRÜNDE GELİŞMELER
  • TÜRKİYE'DE TURİZMİN DURUMU VE AKDENİZ BÖLGESİNDE REKABET
  • ONLINE VE DİJİTAL TURİZMDE DEĞİŞEN TURİST PROFİLİ
  • RUSYA YENİDEN
  • TÜRKİYE'NİN TANITIMINDA MEDYANIN ROLÜ
  • OTELCİLİKTE YENİ EĞİLİMLER
  • 2019 TÜRKİYE TURİZM VE TANITMA STRATEJİSİ
  • KONAKLAMA SEKTÖRÜNDE NELER OLUYOR

Kongre sonrası 2019 Turizmi Yol Haritası da belirlenir mi?

'Turizmin yol haritası, bakanlığımız çatısı altında özel sektörün de yer aldığı bir yapılanma ile belirlenebilir. Bu konuda yapılan bir takım çalışmalar var. Yeni sistem ve yeni bakanımızın da bu anlamda bir takım strateji değişikliklerine gideceği yönünde bilgilendiriliyoruz. Kongremizin amacı, sektöre projeksiyon tutacak bilgilendirmeler yapmak.'

Türk Turizminin mevcut durumu ve dünya turizmindeki yeri?

'Tarihi ve kültürel zenginliği ile kıtalar arası köprü işlevi gören Türkiye'de, bulunduğu coğrafya nedeni ile turizm hassas bir sektör. Özellikle bulunduğumuz coğrafya özel bir anlam taşıyor. Dünyada seyahat eğilimleri, uluslararası ilişkiler, güvenlik, ekonomi verilerine göre değişkenlik gösteriyor. Destinasyon tercihlerini etkileyen bu eğilimler, dünyada turizm büyümesini etkilemiyor. Geçtiğimiz yıla göre % 6 oranında bir büyüme söz konusu. Türk turizminde de bu yıl % 29 oranında bir artış kaydedildi. Tesislerde yapılan geceleme sayıları ise % 23 oranında artış gösterdi. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın açıkladığı verilere göre ise turizm gelirleri, ziyaretçi sayılarına paralel bir gelişme göstererek % 30 oranında arttı. Antalya'da da bir iyileşme söz konusu, ziyaretçi sayıları büyürken, konaklama ve paket fiyatları da kademeli olarak artış seyrediyor. Fiyatlar bu eğride gittiği takdirde, yakın gelecekte 2014 fiyatlarını yakalayabileceğimizi düşünüyoruz'.

AKTOB olarak turizmin geleceği hakkında görüşleriniz?

'Bölgemizin en önemli sektörü olan turizmin , Antalya'ya kazandırdığı yukarı ivme ve bölgeye olan katkısı ticari kazançların dışında, bölgeyi uluslar arası tanınan bir bölge durumuna getirmesidir. Bu çerçevede, Türk turizminin en büyük güçlerinden birisi olan birliğimiz AKTOB turizmde stratejik önemi olan başlıklar altında çalışmalarını devam ettirmektedir'.

Sektörün Ankara'dan beklentileri nelerdir?

'Yeni dönemde beklentilerimiz, *Turizmin en önemli kaynağı olan ve bugün dünyada bilinçli tüketicilerin en fazla üzerinde durdukları konular olan, çevrenin korunması ve temizliği; turizmin çevre üzerinde yarattığı baskının altyapılarla azaltılması, *Tarifeli seferlerin artırılması,*Tanıtım çalışmalarının ülke bazında uyumlu bütünlük içerisinde olması.*Yerel halkın, özellikle esnafın turizm bilincini geliştirilmesi,*Deniz hatlarının oluşturulması, kurvaziyer turizmin geliştirilmesine yönelik olarak liman yapılması ve *Kalifiye personel sıkıntısının aşılması yönünde çalışmalar yapılması' .

Sektörün 2019 Turizmi tanıtım stratejileri konusunda neler söylersiniz?

'2017 senesi Türk turizmi için yeniden çıkış yılı oldu. Dünyadaki gelişmelerden kaynaklı talep kaymaları yeniden Türkiye'ye kazandırılıyor. 2018 çıkış devam etti, 2019 yılında da devam edeceği yönünde veriler alıyoruz. Tanıtım konusunda, yeni stratejiler oluşuyor. Bakanlığımız da yeni süreçte, farklı tanıtım kanalları kullanacak. Konaklama işletmeleri ana pazarlar dışında, yan pazarlar ve uzak mesafe pazarlara yönelik pazarlama faaliyetleri yürütüyor. Birliğimizin de AR&GE çalışmaları içinde Pazar araştırmaları ile sektöre bilgi kaynakları sağlıyor.'

Bakanlık 'nitelikle turizm' diyor ve istiyor. Görüşleriniz?

'Nitelikli turizm olgusu kapsamı oldukça geniş bir konu, özeti ise gelen turist profilinin sosyo kültürel ve ekonomik anlamda üst segmentlerden olması, dolayısıyla turizm gelirinin de bu paralelde artması. Nitelikli turizmde tüm pazarlar hedeftedir. Üst segmentte yer alan turist profilinin beklentileri; konaklama işletmelerinin ve servis kalitesinin yanı sıra, destinasyon kalitesinin de aynı düzeyde olmasıdır. Bu nedenle 'geniş kapsamda ele alınması gerekli bir konu. Nitelikli turist Urfa'da Göbekli Tepe'ye de gider, lokal dokuyu da yaşar. Nitelikli turist, Göbekli Tepe'yi başka bir ülkede bulamayacağını bilir. Bu nedenle, Türkiye farklılıklarını öne çıkartacak algı çalışmalarına gidecektir'.

Peki nitelikle turist için hangi destinasyonlar hazır?

'Türkiye konaklama sektörü bu konuda dünya ortalamasının üzerinde standartlara sahip. Türkiye, doğal ve tarihi dokusu çok güçlü ve farklılıklar, benzersizlikler barındıran bir coğrafya. Anadolu keşfedilmemiş zenginlikler barındırıyor hala. Turizm potansiyelimiz çok yüksek, süreç, turizmin ulusal ve bölgesel kalkınmadaki etkisini açıkça gösterdi. Turizm altyapısı ve lokal turizm bilincinin gelişmesi paralelinde nitelikli turizme yapısına evrilecektir'.

2018 turizmi, sektör temsilcilerinin beklentilerini karşıladı mı?

'2018, yeniden çıkış ve yeni keşfedilmeler yaşanan bir yıl oldu. Kısa vadeli kazançlar değil, sürdürülebilir ve istikrarlı büyümeyi önemsiyoruz. Türk turizmci krizlere çok hızlı reaksiyon gösterebilen profesyonellikte. 2018 yılı kazanıldı ancak amacımız ulusal sektörümüz turizmin, Türkiye'nin turizm geliri ve sayı dengesinin İspanya gibi rakiplerimizin seviyesine erişmesi.' Teşekkür ederim. Simru SİLAHTAROĞLU