Türkiye geneli politikaların, yereldeki sorunların çözümünde yetersiz kaldığı bir gerçektir.

Sektördeki anlık değişimler sadece Ankara merkezli yönetilemez.

Bu sebeple hem tanıtımda hem yönetimde bölgesel reaksiyonlar gerekmektedir.

Antalya merkez alınarak TURİZM TİCARET ODALARI hayata geçirilmelidir.

Bölgelerde açılacak odalar her bölgenin müşteri talep ve beklentilerine göre şekillendirilmelidir.

Sistem yerinden pazarlama, yerinde yönetim modelidir.

Bölgesel pazarlama ve tanıtım yapılmalı. Misafir taleplerine göre düzenlemeler yerinde yapılmalı. Yönetim, bölge şartları göz önünde bulundurularak sürdürülmelidir.

Eskişehir ya da Yozgat'ta bulunan bir işletme ile Kundu'da ya da Manavgat'ta bulunan işletmeler arasında, yapısal çözümsel kurumsal hiç bir benzerlik yoktur. Çözüm noktasında da aynı yasal süreçlere tabi olması beklenilemez.

Pandemi döneminde de Türkiye geneli vaka-hasta oranlarının Avrupa'nın oranlarını yakalaması imkansız görünüyor.

İngiltere'nin istediği 100 bin nüfusta 20 vaka oranının tutturulması Ekim, Kasım aylarını bulabilir.

Bu konuda yapılması gereken bölgesel clear alanlarıdır.

Antalya, Bodrum, Marmaris, Kuşadası ve Çeşme gibi yerleşimlerde halkın en az yüzde 60'ı aşılanarak virüsten temizlenmeli. Bölgelere giriş çıkışlar kontrol altında tutulmalı. PCR testi ile sonuçlar Dünya Sağlık Örgütü ile günlük paylaşılmalıdır.

Böylelikle Türkiye geneli rakamlarla, turistin geleceği bölgelerdeki rakamlar ayrıştırılır.

Bu çalışma ile 10 gün içinde olumlu sonuçlar elde edilecektir. TUYOB Turizm Yöneticileri Birliği Genel Başkanı Umut Çakırhan