SON HABERLER :
Kışın ısınmak için denize giriyorlar Eşek üzerinde kıran kırana futbol maçı Atmadılar biriktirdiler kazandılar Altınova'ya okul müjdesi AŞT’nin yeni oyuncuları hazır
İşte başarılı olmanın sırrı
Antalya Ekspres

Yoğun iş temposu, birçok çalışanının beslenme düzenini etkiliyor. Geciken yemek saatleri ve atıştırmalıklarla geçiştirilen öğünler, sağlıklı beslenmenin önüne geçiyor. Çalışan kişiler gün içinde düzensiz besleniyor ve bu düzensizlik zamanla sağlık sorunlarına neden oluyor.Çalışma hayatı bizi çoğu zaman vakitsizlikten fast food beslenmeye veya aperatif besinlere yönlendirebiliyor. Nerede hızlı ve kolay yemek yenilebilirse orayı tercih ediyoruz. Bu durum zamanla kilo artışına, yetersiz ve dengesiz bir beslenme alışkanlığına dönüşüyor. Her gün daha iyi olmak, daha başarılı olmak adına çabalıyoruz ama esas önemli olan şeyin bedenen ve ruhen sağlıklı olmak olduğunu hatırlamakta zorlanıyoruz.

Dinlendirici olmayan bir gecenin ardından kahvaltının atlandığı bir sabaha başladıysanızgününüzün enerjik devam etmesi mümkün değildir. Beyaz yakalı alışkanlığı ile içtiğiniz sütsüz şekersiz kahveden alacağınız kafein sizi belki bir saat iyi hissettirir. Ya da yoldan aldığınız bir poğaçayla iki şekerli çay içtiniz, proteinsiz vitaminsiz yağ ve karbonhidrat sizi en fazla bir saat idare eder. Öğlene doğrukan şekeriniz dalgalanır, düşmeye başlar, dikkat ve konsantrasyon yeteneğiniz azalır, bırakın başarılı bir performansı, işinize bile zor odaklanırsınız.

Öncelikle atıştırmalık denen şeylerin sadece zorunlu hallerde, öğün atlandığında ya da iki öğün arası çok açılıp da açlık başladığında tüketilmesi gerektiğini aklınızda tutmalısınız. Sabah ne olursa olsun, bir şeyler yiyip vücudunuzun geceden kullanıp bitirmiş olduğu besin maddelerini yerine koymanız gerekiyor. Güne enerjik başlamak için en az 15-16 gr protein, günlük ihtiyacınızın yaklaşık üçte biri kadar vitamin ve mineral içeren ve kalorisi abartılmamış besinler tüketmelisiniz.

Kan şekerinin düşmesi, beyin fonksiyonlarını olumsuz etkiler. Bu durumda kan şekerinizi dengede tutmak için glukoz yani şeker almak zorunludur. Bu enerjiyi kompleks karbonhidrat dediğimiz, içinde hem tokluk hissi yaratan lif bulunan, hem de sağlıklı kalori içeren meyve, sebze gibi bitkisel kaynaklardan almalısınız. Sabah az miktar yulaf gevreğine biraz meyve katarak hem tok tutucu hem de enerji veren bir öğün yapabilirsiniz.  Protein önemli bir besindir. Beyin fonksiyonlarının düzgün çalışmasına, hafıza, odaklanma ve modunuz üzerine olumlu etkileri vardır. Kahvaltıda en değerli ve ekonomik protein kaynaklarından birisi de yumurtadır. Yumurta triptofan isminde aminoasitten zengindir ve triptofan, kendinizi iyi hissetmenizi, mutlu olmanızı kolaylaştıran, modunuzu yükselten serotonin hormonunun artmasına katkıda bulunur. Ayrıca içindeki yüksek B12 vitamini sayesinde hafızanız güçlenir, konsantrasyon yeteneğiniz artar.

 

 

 

YAZARIN DİĞER YAZILARI
ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en iyi yerel gazetesi

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 tarihinde yayın hayatına başladı. Değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres