SON HABERLER :
Kemerspor'da hedef galibiyet Juanfran'dan iyi haber geldi Başkan Uysal çalışmaları inceledi Okullara destek sürüyor Fotoğrafın ustası Antalya’da anıldı
Aşurenin yararları
Antalya Ekspres

Birlik, beraberlik, dayanışma ve paylaşmanın simgesi olan aşure; aynı zamanda zengin içeriğiyle sağlığa faydalı, doyurucu ve tatlı ihtiyacını karşılayan bir besin. Aşure; besleyiciliğinin yanısıra kalori bakımındanda zengin bir besin olduğundan tüketirken aşırıya kaçmamalı, porsiyon miktarına dikkat edilmeli. Ortalama 1 kase aşure 300- 350 kaloridir. Özellikle diyabet hastası olanlar dikkatli tüketmeli.

 

 

Az su tüketimi ve hareketsiz yaşam bağırsak hareketlerini etkilediği için kabızlık sorununa neden olabiliyor. Bu nedenle yüksek lifli gıdalarla beslenmek önemli. Aşurenin içerisinde bulunan kurubaklagillerin lif oranı yüksek olduğu için bağırsak sağlığını koruyor, bağırsak hareketlerini artırarak kabızlık sorununa iyi geliyor. arre içinde bol miktarda bulunan kuru baklagiller sayesinde yüksek lif içeriğine sahiptir. Bu sayede bağırsak hareketlerini artırarak kabızlık sorununa iyi gelir.

Aşurenin içerdiği fındık, ceviz gibi yağlı tohumlar yüksek miktarda omega 3 içerdiğinden bu sayede kolesterolü düşürüyor, kalp ve damar sağlığını koruyor. Bu nedenle aşure, zengin içeriğinden dolayı kalp hastalarının tercih edeceği sağlıklı bir tatlı ancak günde bir kaseyi aşmamak gerekiyor.

Unutkanlığın birçok sebebi olmakla birlikte B vitamininden yetersiz beslenmek unutkanlığı artırıyor. Aşurenin içinde yer alan kuruyemişler bol miktarda B, E vitaminleri içerdiğinden, bu vitaminler beyin sağlığını koruyarak, hafızayı güçlendiriyor, unutkanlık problemi için de çözüm olabiliyor.

Aşure içerdiği bitkisel kaynaklı protein sayesinde anne sütünün artmasına yardımcı oluyor, emzirme döneminde oluşan tatlı ihtiyacını da karşılıyor. Doğum yaptıktan üç hafta sonra çok rahatlıkla tüketebilecekleri sağlıklı bir tatlı alternatifi olarak dikkat çekiyor. İlk üç haftalık dönemde ise, içerdiği yoğun kurubaklagillerden dolayı gaz problemine yol açabileceğinden tüketilmemeli.

Aşure süslemesinde veya pişirirken içerisine katılan fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler içerdiği vitamin ve mineral sayesinde stres yönetimine katkı sağlıyor. Kuruyemişler aynı zamanda bağışıklık sistemine yardımcı olan E vitamini, çinko ve omega 3 yağ asitleri içeriyor.   Özellikle badem protein, lif ve potasyumdan zengin; aynı zamanda stresin olumsuz etkilerini önlemeye yardımcı olabilecek Nacin ve Riboflavin gibi vitaminler de içeriyor.

YAZARIN DİĞER YAZILARI
ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en iyi yerel gazetesi

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 tarihinde yayın hayatına başladı. Değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres