SON HABERLER :
Altınova Cemevi’nin temeli atıldı Bahar: Tüm gücümüzle devletimizin yanındayız Yavru carettalara Vali’den yardım eli Hürkuş Antalya'da Ünal'dan öğrencisine 'Güz okulu' tavsiyesi
Turizmde mutlu bir azınlık yaratıldı
Antalya Ekspres

Uçak katkı payları, uçak krizden sonra verilmeye başladı, hala devam ediyor.

 

Ancak bu yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı uçak katkı paylarının hak edişleriyle ilgili bir takım değişikler yaptı.

 

Gecen yıl uçak başına 6 bin dolar veriliyordu ve uçak da 11 müşterisi olan her acente müracaat edebiliyordu.

Ancak bu hak edilen paralar yaklaşık bir sene sonra ödeniyor. 

Şansın varsa 8 ayda alabiliyorsun.

Ancak bu hak edilen paralar, uçuşun gerçekleştiği günkü kur baz alınıp Türk Lirası olarak ödeniyor.  

Uçak katkı payları ile ilgili karar 2018 ITB Fuarı’ndan sonra açıklandı ve yayınladı. Ama 1 Ocak 2018’den geçerli olmak üzere. Yani bu desteğin 3 ayı boşa gitti.

Ayrıca 2018’de uçakta 11 kişi olan zorunluluğu 30 kişiye çıkardılar.

Bu durumda dinamik paketleme yapan, online satış yapan ve orta ölçekli tur operatörleri bu katkıdan yaralanamıyor.

Zira ön ve arka sezonda aynı uçakta 30 kişiyi bulmak zor. (Tabi full charter uçmuyorsan)

Peki, bu kararlar kimlere yaradı.

Bu karar, turizmdeki 5 büyük tur operatörüne yaradı.

Çünkü bu büyük tur operatörleri dışında uçakta 30 kişiyi bulabilecek başka tur operatörü veya acenteci yok gibi.

Diğer tur operatörü ve acenteleri 30 kişiyi aynı uçakta ancak Temmuz ve Ağustos  aylarında bulabilirler.

Ama ne yazık ki yeni uçak katkı payları, Temmuz ve Ağustos aylarında verilmiyor.

Bir de kış aylarında uçak başına 9 bin dolar veriliyor.

Yani Kasım, Aralık, Ocak ve Şubat aylarında.

Bu aylarda yani kışın ‘Kim full charter uçuyor’ derseniz neredeyse hiç kimse.

Peki, bu durumda 9 bin dolarlık kış teşviki kimlere yarıyor.

Kime yarayacak? Shopping yapan acentelere. Bunu yapanlar 9 bin dolar katkı payı alacaklar.

Yani yapılan bu uygulama hiç bir işe yaramıyor derseniz doğru bir tespitte bulunmuş olursunuz.

Bu uygulama ile sadece büyüklere daha fazla katkı sağlanıyor.

Küçükler ise kendi yağlarında kavrulmaya devam ediyor.

Her halde bakanlık bunu bilerek yapıyor.

Amaç kriz döneminde konan uçak katkı paylarını gelecek yıl veya yıllarda kaldırmak.

Bu uygulama ile turizmci şimdiden katkısız döneme alıştırılıyor.

Bu uygulama bazı kuruluşlara yaramıyor değil.

Turizmde de mutlu bir azınlık yaratıldı.

Bu işi yapan tüm turizmciler maalesef bu katkıdan yararlanamıyor.

Ne diyelim.

Belki bir gün doğru yol bulunur, her turizmciye eşit hak tanınır.

ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en eski yerel gazetesi.

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 yılında yayın hayatına başladı. 33 yıldır değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres