SON HABERLER :
Yenilmezler Ordusu Emin adımlarla şampiyonluğa Kadınlar Ligi’nde anlamlı protesto -Şaşırtıcı ama gerçek! Uykusuz kalmak böbreklerin düşmanı Ulaşım Bilgi sistemi tuttu
Neden olmasın?
Antalya Ekspres

Amerikalı Şehircilik Uzmanı Prof. Richard L. Florida, 2008 yılında yazdığı “Senin Şehrin Kim? adlı kitabında artık rekabetin ülkeler arasında değil, kentler arasında olacağını ileri sürmüştü. Günümüzde çoğu şehir tanınırlık bakımından ülkelerini geçmiştir.

Prof. Florida kitabında, bir kentin marka olması için o kenti yönetenlerin ve halkının aynı fikir etrafında birleşip bu fikre sahip çıkmaları ve bu fikri her gün yaşatmaları ve uygulamaya geçirmeleri gerektiğine dikkat çekiyor. Yani, kent hakkında söz sahibi olan vali, belediye başkanı, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları aynı fikre hizmet etmeli. Yöneticilerin ve kurumların egoları ve görüş ayrılıkları genellikle işleri çıkmaza sokuyor. Kentler bu engeli aşmadan başarıya ulaşamıyor.

* * *

Öğrendiğim kadarıyla kurulduğundan bu yana 28 yıldır tek listeyle seçime gidilen ANSİAD’da son seçim iki değerli aday arasında gerçekleşti. ANSİAD’ın yeni Yönetim Kurulu Başkanı olarak ziyaretlerini sürdüren Sadi Kan’ın bu ziyaretlerde Prof. Florida’nın işaret ettiği çağrıya benzer mesajı önemsedim;

“Antalya olarak ilk yapmamız gereken şeyin ortak akıl ve ortak değerler geliştirmek olduğunu biliyor ve buna inanıyoruz. Antalya binlerce yıllık tarihine ve dünyada eşi az bulunan tabiatına gereken değeri verirsen turizmi, tarımı ve diğer bütün sektörleri çok daha doğru yönetir. Biz bu çerçevede önce ANSİAD olarak, yerel yönetimlerimizle ve bütün sivil toplum örgütleriyle büyük bir iş birliğine gireceğimizi ve bu gayreti göstereceğimizi söylemek istiyorum. Mevlana felsefesiyle herkesle kucaklaşacağız.”

* * *

Antalyalı işadamlarının dünyanın dört bir köşesine açılarak, kendileri için yeni yollar oluşturmaya ve özellikle evrensel gelişmelere paralel düşünce yapıları geliştirmeye başladıklarını görüyorum. Bu turizme de yansıyor, sanayiye de, tarıma da.

Evrensel düşünme kalıplarını geliştirme liderliğini Antalya’nın yaptığına inandığım Akdeniz Bölgesi’ndekendisini yeniden kurgulamayı başaran işletmeleri bir süredir gözlem altına aldım.Organize Sanayi Bölgesi’nde yerleşik bu firmaların son yıllarda sanayi ürünü ihracatlarını önemli miktarlarda arttırdıklarını okuyorum. Ar-Ge harcamalarında kesenin ağzını sonuna kadar açan bu işletmelerin dijital endüstri denilen 4,0’ı yakalamada ise İstanbul, İzmir ve Ankara’dan geri kalmadıklarını biliyorum.

Bu firmalarda üretilen her ürünün “Dünyanın hangi ülkesine nasıl satılır?” refleksi ile üretildiğini hissediyorum. Daha önce bu refleksle dünya pazarlarına açılan bir Eskişehir gibi Antalya sanayiinin de artık ‘Anadolu Kaplanı’ statüsünden hızla çıkarak dünya yıldızları çıtasına yükseldiğini gururla izliyorum.

Antalya Valiliği, Antalya Büyükşehir Belediyesi, dernekler, sivil toplum kuruluşları ve Antalya halkı ile bu kenti ‘Dünya Kenti’ yapmak zorundayız.

Neden olmasın?

 

ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en eski yerel gazetesi.

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 yılında yayın hayatına başladı. 33 yıldır değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres