SON HABERLER :
Balık, problem çözme yeteneğini arttırıyor! Beldeki ağrılar haberci olabilir Göz sağlığı, okul başarısını etkiliyor Havut giydirme ve daylak güreşi yapıldı Enç Korkuteli’de
Çalışan Memnuniyeti
Antalya Ekspres

Çalışan memnuniyet anketlerine göre, Türkiye' de çalışanların yüzde 85'i işinden memnun değil. Bu oran dünya ortalamasında da yakın bir yüzdeye sahip. 

İşverenler, uyum içinde çalışan, fikirleri ile işletmelerine fayda sağlayan, mükemmele yatırım yapan, zamanını verimli yöneten, markayı doğru temsil eden, çalışkan, motivasyonu yüksek ekipler istiyor. Çalışanlar, adil, samimi, personeline kaliteli vakit ayıran, beklentilerini, sebepleri ile birlikte ekibine anlatabilen, sağlıklı iletişim kuran, yol gösteren, bilgisini ve tecrübesini paylaşan, kişinin gelişimine ortak olan, içsel motivasyonu yüksek olup, etrafını da motive edebilen işverenler istiyor.

Yöneticiler motive bir ekiple, çalışanlarsa motivasyonu yüksek tutabilecek yöneticilerle çalışmak isterken, nedir kesişmeyen nokta? Karşılıklı beklentiler aslında bu kadar açıkken neden zorlanıyoruz?

Motivasyonu olumsuz etkileyen ana başlıklarda, sektör ve ülke ayrımı yapmaksızın yoğunlaşmalar olduğu gözlenmiş. Aşağıdaki maddeler bunlardan bazıları... 

-Kariyer olanaklarının olmaması,

-Takdir edilmeme, 

-Aynı işi yapmaktan sıkılma, 

-Adil olmadığı düşünülen performans kriterleri

-Çalışma ortamı, 

-Yönetici davranışları,

-Kişiye yeterli yatırımın yapılmaması, (eğitim olanakları)

-Maaş yetersizliği,

Çalışanların motivasyon dinamikleri, yaşları, bulundukları pozisyon, eğitim durumları, ihtiyaçları ve gelecekten beklentileri ile tamamen doğru orantılıdır. Dolayısıyla tam bu noktada yöneticilere önemli bir rol düşer. İnce işlenerek üzerinde çalışılması, vakit ayrılması gereken bir alandır burası. Ekipteki her bireyi doğru tanımak, ihtiyaçlarını, beklentilerini, hayallerini doğru anlamak, kişinin mevcut yetkinlikleri ile görev tanımının uygunluğunu değerlendirmek ya da mevcut görevinde ne kadar süre devam edip, ne zaman yeni sorumluluklar vermek gerektiğinin öngörüsünü yapabilmek gerekir. Bu sürecin onlarla da paylaşılması, bunun için kişinin kendisine yapması gereken yatırımların hangi vadede, neler olduğunun açıkça anlatılması gerekir. Yani kariyer planlarını birlikte şekillendirmek, çalıştığı yerdeki geleceğini hayal etmesini sağlamak gerekir. 

Diğer bir konu ise çalışanın geleceğini planlarken, bugününüze de ortak edebilmektir. Kendisine ve fikirlerine değer verildiğinin hissettirilmesi, önerileri ile fark yaratabileceği özgüveninin sağlanması gerekir. 'Sen olsan ne yapardın?'; 'Senin fikrin ne?'; 'Neyi farklı yapsak ,daha doğru olur?' 'Bu iş sende, eminim sen halledersin'  gibi soru ve cümlelerle kişiyi sürece dahil etmek gerekir. Bu hem kişinin içsel motivasyonu için, heyecanını dinamik tutmak için hem de hiç beklemediğiniz bir anda farklı bir bakış açısıyla süreçte yaratacağı katma değer için önemlidir.  

Maddeler içerisinde diğerleri ile yakın yüzdeler taşımakla birlikte listede en sona yazdığım maaş konusu ise yoruma çok açık kuşkusuz. Ancak unutulmaması gereken bir konu var ki, maaşın, diğer maddelere göre sürdürülebilir memnuniyet grafiği daha düşük. Aksi olsaydı, işinden ayrılmak gündeme geldiğinde, yeterli maaşı aldığını düşünen, maaş artışı yapılan ya da sunulan yeni iş teklifinde rakamsal ufak farklar olan durumlarda, çalışan yine de iş değişikliği yapmayı seçmez, işyerinden vazgeçmezdi.

https://ci6.googleusercontent.com/proxy/RnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenA=s0-d-e1-ft#https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif İşletmelerdeki uzun vadeli gerçek başarının, çalışanların kendisini oraya ait hissetmesinden, kendi dükkanıymış gibi içten gelen bir sorumlulukla çalışabilmesinden geçtiği çok açık. Bunu sağlayan motivasyon ise kuşkusuz değer verildiğini hissetmek. 

Kendini mutlu, güvende, geleceğinin olduğunu hissettiği, çıkarlarının beklentilerinin anlaşıldığından, amaçların ortak olduğundan emin olduğu bir adreste, minimum yönlendirme ve başarılı iş çıktıları ile en önemlisi gönülden işini sahiplenerek çalışabilmek öncelikle çalışanın kişisel iş disiplininden geçmektedir. Bu iç motivasyonu arttırmak ve kapasiteyi bir ileriye taşımak içinse ihtiyaç, yöneticilerin bu noktada kişiye özel duruşlar sergileyebilmesidir.    

Çalışanın, değerlerine beklentilerine dokunmayı başardığınız, olacakların planlamasını birlikte kurgulayabildiğiniz, olmazlarınsa neden olmayacağı konusunda kendilerine net geri bildirimler verebildiğiniz sürece, birlikte gittiğiniz halısaha maçları ve piknikler daha keyifli, iş dışında yolda birbirinizi gördüğünüzde verilen selamlar da daha samimi, daha dostça olacaktır. Böylece ekibiniz işine mutlu gelecek, siz yanlarında olmadığınız anlarda da yetkin bir temsil yeteneği sergileyecek. Dolayısıyla gerçek memnuniyet ve başarı işte tam da bu noktadan sonra gelmeye başlayacaktır.

 

ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en eski yerel gazetesi.

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 yılında yayın hayatına başladı. 33 yıldır değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres