SON HABERLER :
Gayrimenkul zirvesi 40 genç 40 fidan dikti Sur projesinde yeşil bilmecesi İşkur Ofisi istihdamda umut oldu Cornelia Otel'e üç ödül geldi
Özel hizmet dedikleri
Antalya Ekspres

Bu aralar, çok sık duyduğum ve birçok işletmenin verdiğini iddia ettiği‘’kişiye özel (exclusive) hizmet’’ anlayışının içeriği ile ilgili düşünüyorum. Yalnızcaikili iletişimde hizmetin özellikli olması yeterli mi? Yoksa detaylarda ve temelde de özel bir kurguya ihtiyaç var mı?Örneğin, bir restorana gittiğimizde, masamızla ilgilenen garsonun giyimi, sunumu, tavrı ve dikkatiyle beklentilerimizi karşılaması yeterli midir? Yoksa yediğimiz yemekten, kullandığımız çatal bıçağa, müzik seçiminden, mekanındizaynına ve aklınıza gelen tüm diğer detaylara kadar ince düşünülmüş olması mı, ‘’özel hizmet’’ kavramının gerçek içeriğidir.

Her misafir (müşteri/ danışan/ üye/hasta…) gittiği yerde kendi öncelikleri ve beklentileri çerçevesinde ‘en’ hizmeti almak istiyor. En hızlı, en kaliteli, en güvenilir, en doğru, en güleryüzlü, en samimi, en ucuz, en lezzetli, en ne istediği bilinen ve artık sorulmadan talepleri hızlıca yerine getirilen, vs…

Onlarca örnek var gün içerisinde karşılaştığımız ve her karşılaştığımız özel hizmet paketi, sunan kişilerin karakteri ile de harmanlandığında o kişiden parçalar alıp, değişime uğruyor. Belki bu da işe bir parça lezzet katıyor. Diğer yandan bir çalışan için… Bir müdür, bir teknisyen, bir öğretmen, bir gişe memuru, bir garson, bir aşçı, bir otel veyadiğer işletme sahipleri için…. Sahip olduğu ürünü ve sunduğu hizmeti her kişi özelinde farklılaştırmak yorucu ve belki de zaman içerisinde psikolojik olarak yıpratıcı bir süreç olabiliyor.

İşin, kişiye özel bir parça farklılaşması gerekliliğini her zaman savunuyorum. İş alanınız ne olursa olsun hizmet sunulan gurupların kategorize edilmesinin önemli olduğunu da düşünüyorum. Ancak yine de dikkat çekmek istediğim konu, sistemin genelinin bu anlayışla kurgulanabilmiş olmasının önemi. Daha en başından, işin arka planında da titizlikle hazırlanmış, kaliteli bir süreç olması gerekliliği…

Vizyon, misyon ve değerlerini doğru belirleyip prensiplerini, kavramlarını oturtmuş ve bunlarıtüm çalışanlarında içselleştirmeyi başarmış,net duruşu olan her işletme; arka planda ince düşünülmemiş ancak ön yüzde canhıraş özel hizmet sunmaya çalışan işletmelere göre daha özden gelen, özeni tüm akışa sinmiş bir hizmet sunar.

Böylece kişiye özel hizmet anlayışında çok da çırpınmaya gerek kalmadan, eğilip bükülmeden, zaten yolun başında kurguladığı kavramı sunmanın yeterli olduğu bir süreçte, beklentiler karşılanır.

Her gelene göre, farklı bir yaklaşım geliştirmek yerine, zaten işletme kültüründeki yüksek hizmet kalitesi, memnuniyeti büyük ölçüde sağlamaya yeter. Geriye ise ‘müşterinin beklenti ve hassasiyetlerini doğru anlamak, sağlıklı iletişim kurmak’ becerisi kalırve büyük resimde tüm parçalar yerine oturur,exclusive hizmet tanımı, yerini bulur. 

Dolayısıyla arka planda, daha kapılar açılmadan, misafirler buyur edilmeden, özellikli bir hazırlık yapılmışolması, göçün yolda düzelmemesi, yaniişleyişin, kaliteden ödün vermeden başta planlanmış olması;olası hataları minimize edecek, sürpriz aksaklıklarda isetarafların daha hoşgörülü olmasını sağlayacaktır.

Bu disiplin, misafirlerinizin kişilere değil, markaya bağlılığını, kişiler değişse dahi alacağı özel hizmette değişiklik olmayacağına olan inancı kuvvetlendirecek,sunulan hizmet ya da ürüne olan güvenilirliği de arttıracaktır. Çalışanlar dünyasında ise, ilave inisiyatifler almasına gerek kalmadan, zaten işletmenin kültüründe olan özel hizmet anlayışını, kendi lisanında ve becerisinde sunma kolaylığını yaşatacaktır.

ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en eski yerel gazetesi.

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 yılında yayın hayatına başladı. 33 yıldır değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres