SON HABERLER :
Antalya'da korona denetimi İcradan satılılık 15.894 m2 sera Kumluca'da satılık tarla Manavgat'ta 19 m2 satılık dükkan Büyükşehir'den 8 Mart'ta kadın personele izin
​JELKOT ÇATLAK TAMİRİ
Antalya Ekspres

Jelkot Çatlak Tamiri fiber tekne sahiplerinin sık sorduğu konulardandır. Bu yazımızda jelkot çatlaklarının tamiri ile ilgili ipuçlarını bulabilir, çatlak tamirinin nasıl yapılması gerektiğini okuyabilirsiniz. Jelkot teknenizin üretiminde kullanılan polyester reçineyle aynı malzemedir ancak içinde cam elyafı bulunmaz. Jelkotunuza boya pigmenti ve zararlı morötesi (ultraviyoleUV) ışınlardan korunmak için katkılar eklenmiş ya da aşınmaya direnç ve normalden daha fazla su geçirmezlik için formüle edilmiş de olabilir. Ancak temel olarak bildiğiniz polyester reçinedir.

Normal olarak çok ince (0,5 mm.) bir katman olarak uygulanır; üretim sırasında kazara daha kalın katman uygulamışsa kırılganlığı çatlakların ortaya çıkmasına neden olur. Bu tür veya aşırı gerilmeler ya da gelen darbeler dolayısıyla oluşan çatlaklar için uygun tamir takımları deniz malzemesi satan yerlerde bulunmaktadır. O takımlar yüzey çatlakları, çizikler ve küçük oyukların tamirinde de kullanılabilir.




Çatlaklar bir tornavida ucuyla veya teneke deliciyle derin bir V şeklinde açılmalıdır. Bu şekilde tamir jelkotu sadece aralığı birleştirmekle kalmaz içeriye de nüfuz edebilir.




Çoğu tamir jelkotu yerine işlendikten sonra havadan korunmaya gerek duyar. Aksi takdirde donup sertleşemez. Uygulamadan sonra, bir plastik örtüyle sarılıp bantlanmalı veya üzerine PVA (polivinil asetat) püskürtülmelidir. Bu reçinenin donmasını sağlayacaktır.




Tamir yerinin üzerini sonradan boyamayı planlıyorsanız, tamir jelkotu yerine epoksi reçine veya epoksi macunu da kullanabilirsiniz. Epoksi donduğunda esnek kalma üstünlüğüne sahiptir. Yüzey son katı olarak tasarlanmış epoksi boyalar eski jelkottaki sır çatlamalarının tamirinde iyi iş görür. Bununla birlikte bu durumda son kat jelkotla yapamayacağınızı da unutmayın. Yeni epoksi eski polyesterin üzerine inatla yapışacak ancak “polyester” jelkot bir epoksi katmanının üzerinde tutunamayacaktır; epoksinin üzerini boyamak zorunda kalırsınız.




Yeni jelkot er veya geç okside olup, özellikle koyu renklerde fark edilen mat ve tebeşirimsi hale gelir. Yüzey parlaklığını polisaj veya pasta cilayla yenileyebilirsiniz. Jelkotu cilalamak gereksizdir ama pek çok tekne sahibi, yalnız parlaklık için değil jelkotu oksidasyondan koruyacağına inandıkları için de öyle bir şeyi yaparlar. İlerde borda ve güverteleri boyamak niyetindeyseniz sakın silikonlu bir cila kullanmayın, çünkü çıkartılması çok zordur ve boyadan önce en ufak bir kırıntısı bile kalmayacak şekilde temizlenmelidir. Onun yerine toluen incelticiyle kolaylıkla çıkartılabilen Brezilya balmumu (camauba wax) içeren bir cila kullanın.




Kaynak : www.yatdukkani.com


ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en iyi yerel gazetesi

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 tarihinde yayın hayatına başladı. Değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres