SON HABERLER :
Alperen Böcek’le gururunu paylaştı Korkmaz: İyi bir sezon geçirdik! Tatiliniz zehir olmasın! Ramazan eğlenceleri Şarampol’de sürüyor Büyükşehir’den iftarlık desteği
Bu da bizden!
Antalya Ekspres

Bugün de bizden söz edelim. Yani, Antalya Gazeteciler Cemiyeti’nin meslektaşları için düzenlediği doğa ve kültür gezisinden. Şunu hemen belirmeliyim ki, kültürel içerikle düzenlenen gezi tek kelimeyle muhteşemdi. Doğanın güzelliği ile ruhumuzu tazelerken, tarihin de tozunu aldık. Nitelik ve nicelik anlamında profesyonelce düzenlenen geziyi sizlerle paylaşayım dedim.

* * *

AGC’nin bu doğa ve kültür içerikli gezisi, bizi hem doğa hem de tarihle buluşturdu. Sıkça bir araya gelemediğimiz meslektaşlarımız ile kaynaşma fırsatı verdi. İşte bu nedenledir ki, geziyi düzenleyen Antalya Gazeteciler Cemiyeti’ne ve emeği geçenlere teşekkür ederek başlayalım anlatmaya diyorum. Ve de yediğimiz içtiğimiz bizim olsun, ben gezip gördüklerimizi paylaşayım dilim döndüğünce.

Gezinin ilk ayağı Side-Manavgat oldu. Cahilliğime verin, Manavgat Şelalesi’ni ilk kez görüyorum ve kendimden utanıyorum, aman Allahım bu nasıl bir güzelliktir. Kuşluk güneşi vurmuş ya 4-5 metrelik falezden aşağıya dökülen şelaleye. Güneşin ışınları ile parlayarak dökülüyor su, mavi mi desem yeşil mi?..  Çevresini sarıp sarmalamış inadına yeşilin her tonu. Şahit oluyoruz bu doğa harikasına hep birlikte. Şelalenin görüntüsü, fotoğraf karelerine hapsoluyor.

Manavgat Şelalesi’nin kaynağı olarak biliniyor Dumanlı. Sular kaya parçalarının aralarından, üstünden coşkuyla atlayarak dökülüyor, etrafa su sisi saçarak. Geniş bir dökülme alanına sahip bu muazzam görüntü, gerçekten görülmeye değer. Yerlisi yabancısı etraf turist kaynıyor. Fotoğraf çekmek için neredeyse sıraya giriliyor. Hayret diyorum, ben neredeymişim acaba, burnumun dibindeki bu enfes doğal güzellikten kendimi yoksun bırakmışım. Hayıflanıyorum, meğer bölgenin turizm açısından önemli ilçelerinden biri olan Manavgat, koynunda bir doğa harikası barındırıyormuş.

* * *

Side Perge Antik Kenti’ndeyiz. Sırasıyla Side Müzesi, Antik Tiyatro ve de asırlar önce, Roma Barışı olarak bilinen dönemde inşa edilen Apollon Tapınağı. Yamacında masmavi pırıl pırıl Akdeniz. Bizans bazilikasının tam ortasında kalan Apollon Tapınağı dimdik karşımızda. Tarih bize, biz tarihe bakıyoruz. Side Müzesi ve Antik Tiyatro’da tarihi belleklerimizi bir kez daha yeniledikten sonra, Manavgat Belediyesi ile Antalya Valiliği’nin ortaklaşa hayata geçirdiği Antik Side Kentsel Tasarım Projesi sonucu yeniden düzenlenen Side sokaklarını arşınlıyor ve turizmin şirin beldesinin sahil şeridine vasıl oluyoruz. İşte Giritli Kahvesi. Manavgat Belediyesi’nce yenice hizmete açılmış. Soluklanmak için ideal. Deniz manzarası eşliğinde, ikram edilen çaylar, kahveler içiliyor sohbetler keyifli.

Son durak Alanya... Alanya hiç de o birkaç yıl önce bıraktığım Alanya değil. Çok güzelleştirilmiş. Sahil boyunca turist kaynıyor. Geldik Damlataş Mağarası’na. Tepemizden teleferikler gidip geliyor. Alanya Kalesi’ne ziyaretçi taşıyor. Harika. Turizme açılan ilk mağara unvanını gururla taşıyan Damlataş’ı da geride bırakıp doğru teleferik ile Kale’ye tırmanıyoruz. Kuşbakışı kentin ve denizin görüntüsü muhteşem. Ama yapılaşma ııhhh.

Tarihi kalıntılarıyla görülmeye değer bir miras olan Alanya Kalesi, tüm ihtişamıyla karşımızda. Nereye bakıp, nereye gideceğini şaşırıyor insan. Adım başı bir tarih mirasına tanıklık ediyorsun. Ülke olarak nasıl da zenginiz. Ah bir de koruyabilsek gerektiği gibi. Ve de son durak meşhur Dim Çayı. Artık gün batımı, son soluklanma. Barajı da dolanıp hal hatır sorduktan sonra, verilen randevular ile nokta koyuluyor. Bu muhteşem gezi ile biz gazetecilere teneffüs yaptıran Antalya Gazeteciler Cemiyeti’ne, Manavgat Belediyesi’ne ve Alanya Gazeteciler Cemiyeti ile emeği geçen herkese gönül borcu ile.

ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en iyi yerel gazetesi

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 tarihinde yayın hayatına başladı. Değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.