SON HABERLER :
Antalya trafiği bayrama hazır Tarihi cami kapılarını açıyor Antalya Piyano Festivali başlıyor Canlı Hayvan Borsası tamam ‘YÜZÜMÜZÜ AĞARTTINIZ’
CANLI SANAT
Antalya Ekspres
Özellikle üç boyutlu çalışmalarda malzeme seçimi genellikle çalışmanın konusuna göre değişmektedir. Ancak aynı formun farklı malzemeler kullanarak tekrar tekrar çalışılması son zamanlarda sıkça rastlanan bir uygulamadır. Malzeme seçiminim başlıca amacı, çalışılan konunun kullanılan malzeme ile etkisini arttırmaktır. Bu anlamda kıymetli yada kıymetsiz malzeme olmamalıdır. Buna rağmen özellikle sipariş çalışmalarda etkisinin güçlü olması ve değer kazandığı düşüncesi ile mermer uygulamalar tarih boyunca devam etmiştir. Genel yargı; “nasılda yontmuş mermeri” söylemiyle anlatılabilir. Sanat eserini incelerken “nasıl düşünüldü” diye sormaktan ziyade “nasıl yapıldı” kısmı ile ilgilenmek sanata bakış açısıdır. Fikirlerin emekten daha değerli mi, daha değersiz mi olduğuna cevap kültürden kültüre değişmektedir. Fakat sanat konusunda hassas bireylerin düşünce boyutuna eğilmesi gerekmektedir. Eserin işçiliğinin mükemmel olması, “bunu yapan kör oldu” söylemleri emeği yüceltmek içindir. Emeğin sanatın ayrılmaz bir parçası olmasına rağmen; yenidünyada düşünce yoksa sanat yoktur. Sanatın farkındalık yaratma görevi değişik biçimlerde kendini göstermektedir. Farklı bir dünya yaratmak istediği ile başlayan dikey bahçeler 1. Dünya Savaşından sonra duvarların yıkılamıyorsa yaşanabilir olması gerektiğini savunur. Peyzaj uygulaması olarak başlayan çalışmalar daha ileri dönemlerde bitki bilgisi, sulama ve gübreleme bilgisi, projelendirme ve mimarinin ortak disiplini olmuştur. Bitkilerle yapılan rölyef çalışmaları bu gün dikey bahçe, bitkilerden yapılan heykeller mozaikültür olarakanılmaktadır. Bitkilerin bütün evrelerinin planlama dâhilinde heykele verdiği görünüm değişimleri eserin cazibesini de arttırmaktadır. Yapay Cennet’ten kendi başına büyük bir sektör haline gelen dikey bahçeler ve bitki heykelleri bütün dünyada uygulanmaya başlamıştır. 1930 Montreal Kanada Expo’sunda yapılan bitki heykelleri Kanada’nın bu konuda lider olmasında etkilidir. Nihayet dünyadaki en büyük bitki heykeli uygulaması olarak literatüre geçen EXPO 2016 Antalya alanındaki heykeller “Çiçek ve Çocuk” temalı organizasyonun en çok ilgi çeken, yirmi dönümü kaplayan bir çalışma olmuş ve 108 adet heykel Kanadalılar tarafından yapılmıştır. Dünya genelinde yapılan bitki heykellerinin aynı olmasının tek suçlusu da bu sebeple Kanadalılardır. Çünkü aynı heykeli farklı ülkelerde uygulamaktan hem kendileri çekinmemiş hem de diğer ülkeler çok beğendikleri bir heykelin birebirini talep etmişlerdir. Zaten sanat çoğun zaman “bende bunun aynısını istiyorum” değil midir?
ANTALYA EKSPRES

Antalya’nın en eski yerel gazetesi.

Antalya EKSPRES Gazetesi 12/12/1983 yılında yayın hayatına başladı. 33 yıldır değişmeyen ilkeleri ile aralıksız yayınlanan Antalya Ekspres, tarafsız, özgür ve objektif gazetecilik anlayışını benimseyen cumhuriyetçi, yurtsever, milliyetçi, halkçı ve Atatürkçü bir gazetedir.

Tüm hakları saklıdır. 2017 © Antalya Ekspres