Antalya'nın en iyi TAKSİ DURAĞI

'Uzun yoldan götürdü', 'Kısa mesafe diye aracına almadı' eleştirileri arasında taksiciler, evine ekmek götürebilemek adına her gün saatlerce direksiyon başında çalışıyor. Bu şikayetleri en aza indirgemek ve müşteri memnuniyetini arttırmak için harekete geçen Yenigün Taksi Durağı Başkanı Hasan Uysal, son 2 yıldır uygulamaya koyduğu proje ile Antalya'da fark yaratmayı başardı. Çalışmaları sonrası Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası tarafından 2017'de 'Yılın Taksi Durağı' seçilen Yenigün Taksi'de Başkan Uysal, müşteri memnuniyetini arttırmak amacıyla yaptıkları çalışmaların herkes tarafından takdirle karşılandığını söyledi.

SERT KURALLAR VAR

Yenigün Taksi Durağı'nda 20 kişilik bir ekip var. Çift vardiya usulü 24 saat hizmet verilen durakta, şoförlerin uyması gereken birçok kural bulunuyor. Durak Başkanı Hasan Uysal, ''Bir kural defterimiz var. Ben, belirleyip kaleme aldım ve hat sahipleri ile şoförlerin imzalamasıyla yürürlüğe koyduk. Kesinlikle şoförler, sakal uzatamaz, günlük sakal tıraşlarını olmak zorundalar. Araçta müşteri istemedikten sonra müzik açmaları, araç kullanırken telefonla konuşmaları, müşteriyle tartışmaları, kendi bölgemiz dışında telefonla başka bir bölgeden müşteri almaları yasak. Bunlar koyduğumuz kuralların bazıları'' dedi.

ZEYTİNKÖY'E GİRİŞ YASAK

Şimdiye kadar bu kurallara uymayan ve tespit ettikleri 2 hat sahibinin durakta çalışmasına izin vermediklerini söyleyen Uysal, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Her türlü cezai yaptırımı yapmaya yetkim var. GPRS sistemi ile kimin nerede olduğunu, ne yaptığını takip edebiliyoruz. Şoförler Odası öncülüğünde böyle bir sistem kuruldu. Ayrıca hepbirlikte aldığımız bir karar gereği durağımızın yakınında bulunan Zeytinköy'e araçlarımızın girmesi yasak. Bölgenin sıkıntılı durumu nedeniyle böyle bir karar aldık. Müşteri sonradan karar değiştirip bölgeye girmek istese bile ana yol üzerinde bırakıyoruz. Zeytinköy'e girdiğini tespit ettiğimiz araçların ve şoförün de durağımızla ilişiğini kesiyoruz.''

HASILAT ARTTI

Koydukları bu kurallar çerçevesinde çok güzel geri dönüşler aldıklarını anlatan Uysal, ''Önceden durağımıza güven noktasında sıkıntılar yaşıyorduk. Ancak artık öyle değil. Müşterilerimizin güvenini kazandık. Çocuklarını bize emanet etmeye başladılar. Arıyorlar, 'Çocuğumuzu alıp, şuraya götürür müsünüz' diyorlar. Bu bize güvenildiğinin önemli bir göstergesi. Hasılatımızda da hatırı sayılır bir artış oldu. 2 yıl önce durak olarak günlük 100-150 liralık bir kazancımız varken bugün 500-600 liralara yükseldi. İşlerimiz 3-4 kat arttı. Bu noktada araçlarımızın hijyeni de çok önemli. Müşteri kandırılmak istemez, temiz arabaya binmek ister. Tüm araçlarımızda özel yaptırdığımız ıslak mendillerimiz, araç kokularımız mevcut'' diye konuştu.

DİĞER DURAKLAR ÖRNEK ALIYOR

Antalya Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mehmet Ali Alkan ile görüşmeleri sonrası Yenigün Taksi'de kurduğu bu sistemi diğer taksi duraklarına da yerleştirebilmek adına çalışmaya başladığını ifade eden Uysal, ''Diğer duraklar da bizim sistemimize geçmeye çalışıyorlar. Yeşildere, Etiler ve Sütçüler'de bu sistem için çalışıyoruz. Durak başkanları geldi, bizimle görüştü, ortamımızı gördü. Bizde aslında tüm Antalya'da bu sistem olsun, taksi durakları bizim gibi olsun istiyoruz. Benim ailem de, buradaki şoförlerin aileleri de taksi kullanıyor. Hal böyle olunca herkesin güvenle, isteyerek taksileri kullanması gerekiyor. Bütün duraklar böyle olsa taksicilerin bir etiketi olur, bize yarar sağlar'' dedi.

YENİ YERİNE TAŞINIYOR

Kısa bir süre sonra yeni yerlerine taşınacaklarını da belirten Uysal, konuyla ilgili şunları söyledi: ''Yeni yerimiz Muratpaşa Belediyesi'nin tahsis ettiği bir alan. UKOME'nin aldığı bir kararla yerimiz değişecek. Araçların daha rahat park edebileceği, müşterinin can güvenliğinin daha yüksek olduğu bir yer olacak. Mart sonu gibi tamamlanması bekleniyor. Orası daha modernize olacak. Personel dinlenme odası olacak. Aynı sistemi orada da uygulamayı sürdüreceğiz.'' (Abdullah ÖZKAN)