ANTALYA Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin (TOBB) desteğiyle gerçekleştirilen Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX), 24 Ekim'de Anfaş EXPO Center'de 9'uncu kez kapılarını açacak. ATB Başkanı Ali Çandır 28 Ekim Pazar Günü sona erecek olan YÖREX'ebu yıl 200 bin ziyaretçi hedefledikleri belirterek tüm Antalyalıları davet etti. YÖREX Fuarı tanıtım toplantısına Antalya Ticaret ve Sanayi Odası(ATSO) Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, Antalya Gazeteciler Cemiyeti(AGC) Başkanı Mevlüt Yeni de katıldı.

TÜRKİYE PROJESİ

ATB Başkanı Ali Çandır, 9 yıl önce 'Sizin oraları nesi meşhur' sloganıyla yola çıktıkları YÖREX Fuarı'nın bu yıl 9'uncusu gerçekleştirdiklerinibelirterek '9 yıl önce yine ekonomimizin dalgalandığı bir dönemde, ticaretimize güç vermesi için Anadolu'nun eşsiz birikimini potansiyelini harekete geçirmenin yollarını aradığımız bir zamanda doğan YÖREX, bugün bir Türkiye Projesi haline dönüşmüştür.YÖREX'e destek olan tüm kurum ve kuruluşlarımıza teşekkür ediyorum' dedi.

MİLLİ ÜRÜNLERİMİZE SAHİP ÇIKMALIYIZ

Çandır, ekonomik güçlenmeye katkı sağlamak için kendi yöresel ürünlerimizi daha fazla korumanın ve üretmenin önemine dikkat çekti. Çandır, 'Gerek iş dünyası gerek hane halkı düzeyinde ülke olarak ciddi bir ekonomik daralmanın yaşandığı dönemden hep birlikte geçmekteyiz. Bu daralma bizleri ve milletimizi zorlamasına rağmen yerli ve milli ürünlere daha fazla sahip çıkılmasına fırsat sağlıyor. 2008 krizi sonrası başlattığımız yöresel ürünlere sahip çıkma ve koruma anlayışıyla ortaya çıkan YÖREX'in ve yöresel ürünlerimize sahip çıkma anlayışının, dışa bağımlı olmadan üretmenin ve üretilen ürünlerin katma değerinin çoğunun ülke içinde kalmasının önemli olduğunu görüyoruz. Bize ait olan yöresel ürünleri daha fazla korumalı ve üretmeliyiz. Böylelikle kendi insanımıza iş, aş olacağız, ekonomik olarak güçlenmemize katkı sağlayacağız' dedi.

COĞRAFİ İŞARETLERİN ÖNEMİ

Gıda sektöründekatma değer oluşturmanın temelinin yöresel ürünlere coğrafi işaret zırhı kazandırmaktan ve coğrafi işaretle pazarlamaktan geçtiğini söyleyen Çandır, '2010 yılından itibaren 222 ürünümüz coğrafi işaretle tescil edildi. Coğrafi işaretli ürün sayımız Alanya avakadosu ile 371'e ulaştı. Coğrafi işaretli ürün sayımız YÖREX sonrası yüzde 60'ı tescillendi. YÖREX sonrası 409 başvuru aşamasını geçmiş ürünümüz var. 500 coğrafi işaretli ürün için tescil işlemi devam ediyor. 3 tane (Aydın İnciri, Malatya Kayısısı, Antep Baklavası) olan AB tescilli ürün sayımızı arttırmalıyız' diye konuştu.

HEDEF 200 BİN ZİYARETÇİ

YÖREX Fuarı'nın bu yıl 72 ilin ve KKTC'ye ev sahipliği yapacağını bildiren Çandır, 'Fuarımıza katılımcı sayısı 464, 241 kurum, 223 firma, 133 oda ve borsa, 19 kalınma ajansı fuarımızda yer alacak. YÖREX'e gelmesini beklediğimiz ziyaretçi hedefimiz ise 200 bin. 24-28 Ekim tarihleri arasında tüm Antalyalıları ve Antalya'da bulunanları, bir günde Türkiye turu yapmak isteyenleri ve memleket hasreti çekenleri 9. YÖREX Fuarı'na bekliyoruz' dedi.

TÜRKİYE BULUŞUYOR

Yöresel ürünleri pazarlama ve tanıtma noktasında YÖREX Fuarı'nın ciddi katkı sağladığını belirten ATSO Başkanı Davut Çetin, 'Amatör ruhla başlayan bu kadar büyüyen Türkiye'de başka fuar yoktur. Bütün oda ve borsa camiası destek veriyor. Daha sonra kalkınma ajansları da fuara destek vermeye başladı. Türkiye 24 Ekim'de Antalya'da buluşuyor' dedi. Fuarları geliştirmenin ve katılımcı sayısının artırılmasının Antalya'nın ekonomisine çok büyük katkı sağladığına dikkat çeken Çetin, 'Yöresel ürünlere dikkat çekmek için YÖREX, Türkiye'de önemli bir görev yaptı. Pazarlamayla ilgili daha çok çalışmamız gerekir. Türkiye'de 200 çeşit peynir var ama gerekli katkıyı alamıyoruz. Almanya 4.5 milyar dolar, Hollanda 4.1 milyar dolarlı peynir ihracatı yapıyor. Bizim ihracat rakamımız hala 150 milyon dolar. Yöresel ürünleri çok tanıtmamız ve ambalajlamamız lazım. Kat edeceğimiz çok yol var. YÖREX bu pazarlamaya katkı koyacaktır. Bizim katma değerli ürünlerin değerini daha da yükselterek, yurt dışına ihraç eder duruma getirmemiz gerekir' diye konuştu.