Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü'nün önceki planlarında Çukurova ve Ege bölgelerini birleştirecek otoyol projesi, Mersin-Karaman-Seydişehir-Beyşehir-Isparta-Burdur-Denizli üzerinden İzmir'e bağlanmayı hedefliyordu. Ancak bakanlığın en son açıklanan planlarında sözkonusu otoyol projesi Mersin-Antalya-Denizli olarak değiştirildi. 16 Haziran Cuma günü de otoyolla ilgili Antalya-Alanya arasındaki 150 kilometrelik kısmının ihaleye çıkarılacağı duyuruldu.
AK Parti eski Antalya Milletvekili Sadık Badak, Bakanlık ve Genel Müdürlüğe yaptığı başvuruda, tüm ihtiyacı karşılayacak olan transit bölünmüş yol yerine 5 kat daha yüksek maliyetli ve ücretli otoyol yapılmasının, bölge halkına ve üretim maliyetlerine olumsuz yansıyacağı, endüstriyel transit TIR taşımacılığının hem tarım hem de turizm sektörlerine zarar vereceği gerekçesiyle projenin iptalini istedi.
12 Haziran Pazartesi günkü Resmi Gazete'de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na ait ilanda, Antalya-Alanya Otoyolu Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılması, işletilmesi ve devri işi ihalesiyle ilgili yayımlanan düzeltme ilanında, 16 Haziran'daki ihalenin 15 Eylül'e revize edildiği belirtildi.
İhalenin ertelenme kararı nedeniyle Bakanlık ve Karayolları Genel Müdürlüğü'ne teşekkür eden Sadık Badak, Antalya'ya büyük bir trafik yükü getirecek, tarım ve turizm açısından da olumsuz ücretli otoyol yerine, Antalya için çok daha uygun olan ve tüm ihtiyacı karşılayacak transit bölünmüş yol yapımına yönelik karar verilmesini temenni ettiğini söyledi.