ANTALYA Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre, skuterlerin yaygınlaşmasıyla birlikte ortaya çıkan sorunlara dikkat çeken Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Antalya Şubesi Başkanı Abdullah Gökmen, “Yönetmelikler çok açık fakat denetim konusunda yetersiz kalınmakta. Trafik ve kuralları konusunda çocuklara ilkokuldan başlayarak ciddi trafik eğitimleri verilmelidir. Eskiden bütün televizyon kanalları her gün en az 30 dakika trafik ile alakalı eğitim videoları veriyordu. Değiştirilen kanunla artık bu da yapılmıyor. Önlem alınmadığı takdirde bu sorunları yaşamaya devam edeceğiz” dedi.

foto (13)-2

SCOOTER FİRMALARI GÖZ YUMUYOR
Skuterlerin şehirler içindeki trafiği daha da karmaşık hale getirdiğini belirten Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Antalya Şubesi Başkanı Abdullah Gökmen, “Skuterlerin hızlı ve çevik olmaları nedeniyle sık sık trafik kurallarını ihlal ediyor ve tehlikeli manevralar yapıyor. Bu durum kazalara davetiye çıkardığı gibi yayalarında güvenliğini tehlikeye a tıyor. Bir diğer sorun ise skuterlerin her yeri işgal etmesi. Üst geçitler, kaldırımlar ve diğer kamusal alanlar, skuterlerin gelişi güzel bırakılmasıyla dolup taşıyor. Gelişigüzel park nedeniyle yayaların ve engellilerin bu alanlara erişimini engelliyor. Skuterlerin kullanıcıları, kiralamayı bitirdikten sonra skuterlerin fotoğrafını çekip uygulamaya yüklemek zorunda. Yalnızca yaya kullanıma ait olan ve üst geçide park edilmiş plakalı motorlar ve skuterlere ağır yaptırım cezaları verilmesi gerekiyor. Ama bu yapılmıyor. Firmalar buna göz yumuyor. Eğer buralara yapılan park işlemlerine ağır cezalar verilseydi bu sorunları yaşıyor olmazdık. Ayrıca olası bir yanlış park cezası ise yine şirketin kasasına gidiyor. Kamu kurumlarına da gitmiyor. Burada kazanan firmalar, kaybeden ise vatandaş oluyor” ifadeleriyle tepki gösterdi.

sahil-2

ŞİRKETLER SORUMLULUK ALMALI
Skuterlerin yarattığı sorunlarla ilgili firmalarında sorumluluk alması gerektiğini söyleyen Başkan Gökmen, “Yönetmelikte bu taşıtları, kimlerin ve hangi şartlar da kullanılacağı açıkça yazmasına rağmen bu kurallara uyulmuyor. 15 yaşından küçüklerin kullanımı yasak olmasına rağmen ilkokula giden çocuklar bile skuterleri kiralayıp trafiğe çıkabiliyor. Ayrıca kask şartı olmasına rağmen hiçbir skuter kullanıcısında da maalesef kask bulunmuyor. Geçtiğimiz aylarda Antalya’da yaşanan kaza sonrasında iki gencimiz hayatını kaybetmişti. Aradan geçen zamanda sorunlar aynı şekilde artarak devam ediyor. Her ne kadar bu konuda resmi kurumların denetimleri yetersiz olsa da şirketlerin de bu konuda sorumluluk alarak bu sorunun önüne geçmesi gerekiyor. Vatandaşlara ve özellikle gençlere skuter kullanımıyla ilgili bilgilendirici ve açık bir şekilde belirtmeleri gerekiyor. Ayrıca trafik ve kuralları konusunda çocuklara ilkokuldan başlayarak ciddi trafik eğitimleri verilmelidir. Eskiden bütün televizyon kanalları her gün en az 30 dakika trafik ile alakalı eğitim videoları veriyordu. Değiştirilen kanunla artık bu da yapılmıyor. Sorunların yüzde 20’sini etkili denetimle, yüzde 20’sini altyapıyı iyileştirip uygun hale getirerek, kalan yüzde 60’ını ise ancak eğitimle çözebiliriz. Eğitim burada çok ciddi bir yere sahip. Önlem alınmadığı takdirde bu sorunları yaşamaya devam edeceğiz” şekline konuştu.

foto (6)-10

PARİS YASAKLADI
Paris, skuterlerle ilgili sorunları çözmek ve şehirdeki ulaşımı düzenlemek için geçtiğimiz aylarda referanduma gitti ve referandum sonucunda skuter kullanımı yasaklandı. Yasak sonrası skuter kiralama firmaları, kullanıcılarının skuteri düzgün bir şekilde park etmelerini sağlamak için önlemler almak zorunda kaldı.

Kaynak: ANTALYA EKSPRES GAZETESİ