Dünya genelinde 2027 yılında 768 milyar 748 milyon dolara ulaşması beklenen meyve sebze ticaretinden pay almak isteyen Türkiye’nin meyve ve sebze ürünlerinin dört hali, 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir’de düzenlenecek Interfresh Eurasia Fuarı’nda sergilenecek.
HAZIRLIKLAR TAMAMLANIYOR
Meyve, sebze ve mamulleri, gıda ve gıda teknolojileri, paketleme, lojistik ve depolama fuarını (Interfresh Eurasia) düzenleyen Antexpo A.Ş. Genel Koordinatörü Murat Özgen, 60’a yakın ülkeden alım heyetleri ile Avrupa, Ortadoğu ve Rusya’nın en büyük zincir market temsilcilerinin de katılacağı fuar hazırlıklarının tamamlanmak üzere olduğunu açıkladı. Özgen, bu yıl ilk kez İzmir’de düzenlenecek Interfresh Eurasia Fuarı’nın, küresel pazarda rekabet avantajı elde etmek isteyen firmalar için önemli bir fırsat sunduğunu belirtti. Özgen, "Taze, kurutulmuş, donmuş ve konserve ürünler başta olmak üzere soslar ve meyve suları, 26-28 Eylül tarihleri arasında İzmir İzfaş Fuar alanında sergilenecek. İhracatçılarımız bu fuar sayesinde ürünlerini uluslararası alıcılarla doğrudan temas kurarak sergileyebilecek. Interfresh Eurasia Fuarı, Türkiye'nin stratejik konumu sayesinde Avrupa’dan Amerika’ya, Orta Asya’ya kadar geniş bir coğrafi pazarı kapsıyor" açıklamalarına yer verdi. 
2018’DEN BERİ ANTALYA’DA DÜZENLENEN FUAR
Özgen, Interfresh Eurasia İzmir Fuarı’na 60’a yakın ülkeden, Avrupa, Ortadoğu ve Rusya pazarlarında yer alan 30’un üzerinde ünlü zincir market temsilcisinin katılacağını ifade ederek, "2018’den beri Antalya’da düzenlenen fuarımız, bu yıl ilk kez İzmir’de, Avrupa, Ortadoğu, Rusya ve Latin Amerika ülkeleri alım heyetleri için kapılarını açacak. Fuar, Türkiye’nin meyve-sebze endüstrisindeki en son yenilikleri ve çeşitleri bir araya getirerek uluslararası bir platform sağlayacak. Geçtiğimiz yıla göre Interfresh Eurasia Fuarı yüzde 200 büyüdü ve fuar alanının yüzde 98’i doldu. İhracatçılarımızın meyve-sebze sektöründe uluslararası arenada kendilerini tanıtmak, sektördeki konumlarını güçlendirmek ve yeni pazarlarla tanışmak için dünya alıcılarını İzmir’e getiriyor" dedi. Interfresh Eurasia Fuarı, yalnızca meyve sebzenin dört halini değil, aynı zamanda ihracat zincirinin bileşenleri olan makine teknolojileri, gıda teknolojileri, ambalaj, depolama, lojistik, gümrük müşavirlikleri ve sertifikasyon firmaları, üniversitelerin ilgili bölümleri ve kamu kuruluşlarını da tek çatı altında buluşturacak. Fuarla eş zamanlı düzenlenecek olan global konferanslar ile sektörün sorunları üniversite ve sanayi işbirliği ile masaya yatırılarak çözüm aranacak. 

Kaynak: HABER MERKEZİ