GÜNDEM

Antalyalı genç parasının peşinde

Nuri Yaşaroğlu isimli genç, 16 bin lira tutarındaki parayı bankamatiğe yatıramadı. ATM’nin yuttuğu parayı geri almak isteyen Yaşaroğlu, aradan geçen 1 ay süresince yaşadığı bu mağduriyeti çözümlemek için birçok adım atsa da sonuç değişmedi

ANTALYA Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre, Antalya’da yaşayan 27 yaşındaki Nuri Yaşaroğlu isimli genç, 22 Temmuz tarihinde 16 bin lira tutarındaki parayı bankamatiğe yatırmak istedi ancak yaşadığı talihsiz olay nedeniyle parayı ATM’nin yuttuğunu fark etti. ATM’nin yuttuğu parayı geri almak isteyen Yaşaroğlu aradan geçen 1 ay süresince yaşadığı bu mağduriyeti çözümlemek için birçok adım atsa da sonuç değişmedi. Yaşaroğlu’nun, bankamatikte hesabına para yatırmaya çalışırken işlemi yapmaya çalışırken başına gelmeyen kalmadı. Bir ay boyunca bankanın müşteri hizmetleriyle defalarca iletişime geçtiğini belirten Nuri Yaşaroğlu, “Başvurmadık yer bırakmadım ancak paralarımın neden iade edilmediği konusunda herhangi bir açıklama alamadım. Her seferinde sürecin değerlendirildiği ancak sonuca ulaşılamadığı yanıtını aldım” dedi.

BANKALAR SUÇU BİRBİRİNE ATIYOR
İş çıkışı hesabına para yatırmak için farklı bankanın ortak atm’sini kullanarak işlem yaptığını belirten Nuri Yaşaroğlu, “İşten çıktıktan sonra faturalarımı ve kiramı yatırmak için gördüğüm en yakın i.b atm’sine yöneldim. Ardından 16 bin lirayı 2 parça şeklinde yatırdım ve atm başından ayrıldım. Ardından hesabımı kontrol ettiğimde böyle bir para girişinin olmadığı görünce her iki bankanın müşteri hizmetleriyle de sırasıyla konuştum. Ben, aynı gün çözülür diye düşünürken bankalar arasında sürekli evrak ve benzeri kağıtları için ‘getir götürcü’ oldum. Sonuç yine de değişmedi. Bu süreci biraz araştırınca benim gibi başka mağdurlarında olduğunu öğrendim. Bunlar arasında 3 ay, 6 ay hatta neredeyse 1 yıldır parasını alamayan kişiler dahi var” şeklinde konuştu.



BANKA PARA MI ÖDEYECEK Mİ?
Parasının geri ödeneceğine dair şüphelerinin daha da arttığını ifade eden mağdur Yaşaroğlu, “Bütün prosedürlerin yerine getirilmesine rağmen bunca süredir bir sonuç alamamak ayrıca başka mağdurlarında neredeyse yıla varan mağduriyet süresini düşününce; açıkçası paramın geri ödeneceğini düşünmüyorum. Enflasyonist ortamda 6 ay sonra aynı paramı verseler bile yine anlamı kalmayacak. Tüketiciyi koruyan kanunlar nerede? Bankaya borçlarda, bankalar 1 gün için bile çok hassasken konu vatandaşın parasına gelince geri vermek neden 1 yılı bulabiliyor? El konulan param nedeniyle geçtiğimiz ayların faturasını ödeyemedim. Bazı aboneliklerim sırf bu yüzden iptal oldu. Paramın bulunduğu bankaya, bu süreçte en azından faturalarımın ödenmesini talep ettiğimde olumlu bir cevap alamadım. Ne zaman arasam süreç devam ediyor deniliyor ama bu sürecin ne zaman biteceğine dair bir şey söylenmiyor” ifadeleriyle tepki gösterdi.