ANTALYA Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre, zorunlu trafik sigortası fiyatlarındaki artış, araç sahiplerini zorlamaya başladı. Araç sigortası fiyatlarına geçtiğimiz yıla oranla yüzde yüz zam gelirken vatandaşlar zorunlu araç sigortası yaptırmaktan kaçınıyor. Sigorta şirketleri ise 2024 yılı sonu itibariyle sigorta şirketlerinin büyük bölümünün ciddi zarar edebileceğini öngörüyor.
SİGORTASIZ ARAÇ KULLANIYORLAR
Son yıllarda artan zorunlu araç sigortası vatandaşları sigortasız araç kullanmaya itiyor. Vatandaşlar taksit imkanının yeniden gündeme getirilmesi ve devlet desteği beklerken sigorta şirketleri ise zarar ettiklerini savunuyor. ATSO Meclis Üyesi ve Türkiye Sigorta Acenteleri federasyonu (TÜSAF) Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Düzenli, geçmiş yıllarda sigorta şirketlerinin yüksek primlerle karşılaştığını belirtirken fiyatların son dönemde düzene oturduğunu savundu.
TEMİNATLAR ARTTI
Düzenli, “2022 yılında sigorta şirketleri, poliçe fiyatlarına enflasyondan dolayı yüksek zam yaparak önemli karlar elde ettiler. 2023 yılının ikinci yarısından itibaren poliçe fiyatlarında bir istikrar oluştu. Teminatlar ise ciddi oranda arttı bu da vatandaşların lehine bir durum” dedi.
2025 DAHA ZOR GEÇECEK
Düzenli, ayrıca yılbaşı itibariyle sigorta şirketlerinin ciddi zararlar edebileceğini belirtti. Düzenli, 2025 yılından itibaren sigorta poliçe fiyatlarının daha da artacağı uyarısında bulunurken araç sahiplerinin poliçe seçiminde teminatlara, poliçeyi nereden aldıklarına mutlaka dikkat etmeleri gerektiğini söyledi. Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken de geçtiğimiz günlerde uyarıda bulunmuştu. Zorunlu trafik sigortası fiyatlarında norm birliği sağlanması gerektiğinin altını çizen Bendevi Palandöken “Trafiğe kayıtlı 29 milyon 367 bin araçtan 6 milyon 23 bin 235’inin, yani yaklaşık yüzde 20’sinin sigorta poliçesi yok. Otomobillerin yüzde 6,71’i, kamyonetlerin yüzde 11,21’i, minibüslerin yüzde 19,45’i, özel amaçlı taşıtların yüzde 19,06’sı, motosikletlerin ise yüzde 65’inin zorunlu trafik sigortası bulunmuyor. Fiyatlar makul seviyeye indirilir, taksit imkanı yeniden getirilir ve her sigorta kendi masrafını karşılarsa sigortalılık oranı artar” diye konuştu. Trafikteki yaşlı araç sayısının fazla olmasının da sigortasızlık konusunda etkili olduğunu belirten Palandöken, “Trafikte dolaşan araçların yaklaşık yüzde 30’unu 20 yaşın üzerindeki araçlar oluşturuyor. Bu araç sahiplerinin ise trafik sigortası yapma oranı bir hayli düşük. Ortalama 10 bin lira civarında olan trafik sigortasını vatandaş fazla buluyor, 691 lira olan sigortasız araç kullanma cezasını ise buna tercih ediyor” şeklinde konuştu.