Ramazan Bayramı’na sayılı günler kala, artan enflasyon ve azalan alım gücü nedeniyle bayramın vazgeçilmezi olan baklava satışları neredeyse yok denecek kadar azaldı. Antalya Pastacılar Odası Başkanı Kerim Üre, artan enflasyon ve düşen alım gücünün baklava satışlarına büyük darbe vurduğunu söyledi. Ramazan Bayramı öncesi baklavalar tezgahlarda yerini almış olsa da, siparişlerin önceki yıllara göre neredeyse yok denecek kadar azaldığına dikkat çekti.
‘TATLI SATIŞLARI PANDEMİ SONRASI DÜŞTÜ’
Kerim Üre, “Eski yıllara kıyasla alımda yoğunluk yok, ancak üretim yoğunluğu devam ediyor. Ne kadar satılacağı ve ne kadar satılamayacağı ise belirsiz. Pandemiden önceki satış rakamlarımıza şu an ulaşmak mümkün değil. Neredeyse yok denecek kadar azaldı. Hatta pandemi döneminde bile satışlarımız çok daha iyiydi. Pandemiden sonra tatlı satışlarımızda belirgin bir gerileme yaşandı” dedi.
‘FİYAT ARTIŞI SATIŞLARI DÜŞÜRDÜ’
Fiyatların düşüşteki en büyük etken olduğunu belirten Üre, “Pandemi sonrası tatlı satışlarımızda ciddi bir gerileme oldu. Bu düşüşün en büyük nedeni fiyatların artması. İnsanlar asgari ücretle geçinmek zorunda ve tatlı almak, ev geçindirme masraflarının yanında zor bir hale geliyor. Bu nedenle daha ucuz tatlılara yönelmek zorunda kalıyorlar, en azından ‘Çocuğuma tatlı alabildim’ diyebilmek için” diye konuştu.
Şehir dışarıdan gelenlerin Ramazan Bayramı’nda tatlıları almak için fırsat kolladığını ancak çoğu kişinin tatlının nasıl üretildiğinden ve içeriğinden haberdar olmadığını belirten Üre, “Şehir dışından gelen insanlar, bayramda baklavayı almak için vurgun yapıyorlar fakat içerik üretim şartları konusunda kimse bir şey bilmiyor. Baklavaların nasıl üretildiği, hangi şartlarda yapıldığı da önemli bir konu” ifadelerini kullandı.