TÜKETİCİ ile firmalar arasında gerçekleşen taahhüt sorunu bitmiyor. Sürekli şikâyetler aldıklarını dile getiren Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketiciye yol gösterici bilgiler verdi. Gündüz, “Kanun tüketiciden yana. Abonelikten çıkmak isteyen tüketici ancak kullandığı ayları ödeyebilir daha fazlasını firmalar ödetemez” diye konuştu.

neset-gunduz

‘TÜKETİCİLER HEMEN PES ETMESİN’

Şirketlerin müşterilerini ellerinde tutabilmek için cazip kampanyalar sunduklarını belirten Gündüz, “En çok kullanılan kampanya ise uzun taahhüt süreleri karşılığında fiyat indirimleri. Taahhüt süresi bitmeden abonelikten caymak isteyen bir tüketiciye yüklü bir fatura ve ek ödeme çıkarılıyor. Taahhüt bitsin ya da bitmesin tüketiciye hiçbir şekilde cayma bedeli adı altında bir fatura kesilemez. Ceza, hukuk mahkemelerinin işidir. Hiç kimse kendi kendine kanun icat etmesin. Kanun tüketiciden yanadır. Tüketiciler çabucak pes etmesin. Dikkat edilmesi gereken şey sözleşmenin içeriğidir. Hiçbir sözleşme tüketici aleyhine hazırlanamaz ve düzenlenemez” dedi.

sözleşme 2

‘TÜKETİCİ İSTEDİĞİ ZAMAN TAAHHÜTTEN CAYABİLİR’

Tüketicilerin hiçbir harç ödemeden maddi manevi tazminat davası açma hakkı olduğunu söyleyen Gündüz, “Taahhütlü bir sözleşme ya da herhangi bir sözleşme yaptığınızda muhakkak imzalı bir örneğini alın. Asla sizlere verilmek istenen imzasız sözleşmeleri kabul etmeyin. Hizmet sağlayan firmalar müşteri memnuniyetine önem vermek zorundadır. Bu memnuniyeti sağlayamıyorlarsa taahhütlü sözleşmelerle tüketicileri kendilerine bağlayamazlar ve tehdit de edemezler. Tüketici hiçbir süresi olmayan ya da bir yıldan uzun olan abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeden istediği zaman fesih etme hakkına sahiptir. Fesih istendiğinde kurum belli bir süre içinde tüketicinin isteğini yapmakla yükümlüdür. Bu süre içerisinde gerekli olan fesih işlemleri gerçekleşmezse hizmet sağlayan firma tüketicilerden kullanım bedeli talep edemez” ifadelerini kullandı.

‘KAMPANYA BEDELİ YENİ MODA’

Firmaların tüketiciye vaatlerde bulunduğunu ancak sözleşme imzalandıktan sonra vaatleri yerine getirmediğini söyleyen Gündüz, “Hizmet sağlayıcılar artık ‘cayma bedeli’ yerine ‘kampanya bedeli’ demeye başladı. Memnun olmadığınız hizmetten vazgeçmek istediğinizde ancak kullandığınız ayların ücret ve kampanya bedelini isteyebilirler. Hiçbir zaman bir yılın ya da taahhüttün tamamını isteyemezler. Kullandığınız ayları ödemeniz gerekir” dedi.  ÖZEL HABER/ÇİĞDEM KORKAN

Editör: Uğur Keskin