EKONOMİ

Çorabatır’dan Uraloğlu’na kritik sorular

CHP'li Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu'na bir dizi soru ve öneri ileterek Antalya ve Türkiye genelindeki ulaşım projeleri ve havacılık sektörüne dair önemli konuları gündeme getirdi

CUMHURİYET Halk Partisi (CHP) Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Plan ve Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2025 Yılı Bütçesi üzerine söz alarak Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’na çeşitli sorular ve önerilerde bulundu. Çorabatır, özellikle Antalya ve çevresindeki ulaşım projeleri ve havacılık sektöründeki gelişmeler üzerine önemli değerlendirmelerde bulundu.

Çorabatır, ilk olarak Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki yoğunluk sorununa dikkat çekerek, “Terminal binasının hizmet veremediğini gözlemliyoruz. Yeni terminal binasının ihalesi ne zaman yapılacak?” sorusunu yöneltti. Antalya Havalimanı’na ilişkin de önemli bir soru soran CHP'li vekil, “Her iki pisti de net bir şekilde görebilecek yeni kule yapımına ne zaman başlanacak? 2025 yılı içerisinde tamamlanması mümkün mü?” şeklinde sordu.

ÖZLÜK HAKLARI
Hava trafik kontrolleri ile ilgili de bir soru gündeme getiren Çorabatır, “Hava trafik kontrollerinin özlük haklarının iyileştirilmesine dair yapılacak düzenleme ne zaman gerçekleştirilecek?” diyerek bu konuda bir düzenleme yapılmasını talep etti.

‘RAKİP ÜLKELERE GÖRE DAHA UCUZ’
Uçuşlar üzerinden alınan ücretlerin yurt dışındaki rakip ülkelerle karşılaştırıldığında oldukça düşük olduğunu belirten Çorabatır, “Hava sahamızdan geçen uçuşlardan alınan birim başı ücretin diğer ülkelerle karşılaştırıldığında çok daha ucuz olmasının sebebi nedir?” diye sordu.

Antalya-Alanya otoyol projesi hakkında da değerlendirmeler yapan Çorabatır, “Proje içerisinde 7 kavşak, toplam 11 bin 300 metre uzunluğunda 8 tünel, 7 bin 30 metrelik 19 viyadük ve 4 otoyol hizmet tesisi yer alıyor. Bu projenin yapım aşamasında, özellikle Antalya-Serik ve Konaklı-Alanya arasında yaşanması muhtemel trafik sıkışıklığını önlemek adına proje etap etap yapılacak mı?” şeklinde alternatif planlar olup olmadığını sordu.

ULAŞIM ARAÇLARININ İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNDEKİ PAYI
İklim değişikliğiyle ilgili hava yolu ve karayolu taşımacılığının payına da değinen Çorabatır, Avrupa ülkeleriyle kıyaslandığında Türkiye'nin bu konuda hangi adımları attığını merak ettiğini belirterek, “Alınan önlemler hususunda Avrupa ülkeleriyle karşılaştırdığımızda ne durumdayız?” diye sordu.

‘HANGİ AMAÇLA YAPILDI?’
Yap-İşlet-Devret modeliyle işletilen havalimanlarının maliyetleri ve verilen garantilerle ilgili bir açıklama isteyen Çorabatır, ayrıca kullanılmayan havalimanlarıyla ilgili de sorularını sıraladı. “Uçuş-yolcu kapasitesinin birbirine denk gelmediği kullanılmayan havalimanlarımız hangileridir ve hangi amaçla yapıldılar?” diyerek bu projelerin gerekliliği üzerine düşüncelerini paylaştı.

Çorabatır, Türkiye'nin ulaşım altyapısına dair çok sayıda soruya yanıt beklediğini ifade ederken bu soruların çözülmesi halinde hem Antalya hem de Türkiye genelindeki ulaşım sorunlarının önemli ölçüde hafifleyeceğini belirtti.