Expo 2016 Antalya ve G-20 zirvesinin Antalya’ya kazanımları büyük oldu.
Antalya’ya yapılması gereken yollar ve köprülü kavşaklar bu sayede kısa sürede yapıldı.
Bu yılın Nisan ayında açılacak olan Expo 2016 Antalya ve Geçen yıl kasım ayında düzenlenen G-20 Zirvesi için Antalya – Serik arasındaki karayolu üzerine 2 battı çıktı ve 3’te köprülü kavşak ve yol kısa sürede yapılarak hizmete sokuldu.
Ulaştırma, Habercilik ve Denizcilik Bakanlığı hem yolları hem de köprülü kavşakları yaparken şehir merkezindeki tramvayın Expo 2016 Antalya alanına kadar uzatılması çalışmalarına da başladı.
Antalya’nın mevcut tramvay hattı Meydan bölgesinde son buluyordu. Buradan Expo alanına kadar tramvay hattı çift yolun orta refüjünden gitmesi hesaplandı.
Bu hesap doğrultusunda Expo alanından ve meydandan başlayan tramvay hattı çalışmaları ana yolun orta refüjünden devam etti.
Buraya kadar her şey güzel.
Expo alanından ve Meydandan başlayan tramvay hattı Aksu köprülü kavşağında birleşecekti.
Birleşecekti ama Aksu’da yapılan köprülü kavşak buna engel oldu. Çünkü köprülü kaşağın 3’er şeritli iki yolu bu kesimde adeta birleşik yapılmıştı.
Köprülü kavşak G-20 zirvesine acele yetiştirilmek için tramvay hattı unutulmuştu,
Şimdi tramvaya hat açmak için 3’er şeritli köprülü kavşağın birer şeridi tıraşlanmaya başlandı.
Bu iş yapılırken trafik ise Arap saçı gibi oldu. 200 metrelik yol bir saatte geçilebiliyor. Yapılan masraflar ise ayrı bir mesele.
İki noktadan başlayan tramvay Aksu’da birleşeceği yerde tek noktada son buldu.
Bu iş bana Temel’in fıkrasını anımsattı.
Bir ile bir tünel yapılacakmış. Avrupalı ve Türk firmaları bu işin nasıl yapılacağını anlatmaları için davet edilmiş.
Tüneli nasıl yapacaksınız? diye önce Avrupalıya sorulmuş.
Avrupalı, ‘’Biz dağın iki yakasından tüneli açmaya başlarız. Dağın tam ortasında iki tünel en fazla bir metrelik hata payı ile birleşir ve tüneli tamamlayarak teslim ederiz’’ demiş.
Bu sefer Türk firmasının yetkilisi Temel’e tüneli nasıl yapacaksınız’’ diye sormuşlar.
Temel’de, ‘’Bizde dağın iki tarafından kazmaya başlarız. Dağın tam ortasında iki tünel birleşirse birleşir. Birleşmezse iki tane tüneliniz olur’ diye cevap vermiş.
Temel hiç olmazsa hata yapsa da bir yerine iki tünel teslim ediyor.
Bizim tramvay hattını yapanlar ise mevcut hattı tek noktada birleştirmişler.
Diyeceksiniz ki bunun sorumlusu tramvayın yolun ortasından geçeceğini düşünmeyen Köprülü kavşağı yapanlardır.
Bu yapılırken hiç mi hesap edilmedi. Hiç mi bağlantı yolları düşünülmedi. Hadi bunu yapan firma bunu düşünmedi. Bunu kontrol eden Bakanlık yetkilileri de bu hatayı göremedi.
Bakanlık bu işi Temel’e verseydi hiç olmazsa bir yerine iki tramvay hattımız olurdu.
Fazla mal göz çıkarmazdı…