RESMİ Gazete ’de Ticaret Bakanlığı tarafından ‘Fiyat Etiketi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik’ yayımlandı. Yönetmeliğe göre; 1 Ocak 2024'ten itibaren lokanta, restoran, kafe, pastane ve benzeri yiyecek ve içecek hizmeti sunulan işyerlerinde ise işyerinin giriş kapısının önüne ve hizmet sunulan masaların üstüne, tüketiciler tarafından kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde asılması, takılması veya konulması zorunlu oldu. Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, konuya ilişkin vatandaşı uyardı.

neset-gunduz

FİYAT LİSTESİNİN FOTOĞRAFLARINI ÇEKİN

Vatandaş dışarda bir yerde yemek yediği zaman öncelikle restoranın girişinde fiyatların yazılı olduğu listeyi görmesi gerektiğini söyleyen Gündüz, “Tüketici muhakkak neyi ne kadar fiyatı yediğini bilmek zorunda. Herhangi bir sürprizle karşılaşmamalıdır. Eğer menüde yazan ve gelen hesapta fiyat farkı olursa hemen fotoğrafın çekilmesi gerekiyor. Tüketiciye, işletme sahibi yanlış oldu gibi şetler dahi söylese tüketici bunu kabul etmek zorunda değil. Düşük olan fiyatı tüketici ödemek zorundadır. İşletme sahibi eğer ısrarcı olursa, tüketici parayı öder ve fişini aldığı gibi en yakın İlçe Kaymakamlığındaki Tüketici Hakem Heyetine giderek şikâyetinde bulunsun” dedi.

restaurant-1284351_1280

FİYAT LİSTESİ OLMAYAN İŞLETMELERE CEZA

 Son zamanlarda sık sık fiyatların değişmesinden ötürü fiyatların yazılmadığını belirten Gündüz, “ Tüketici sürekli sürprizlerle karşılaşıyordu. “Fiyatlar sürekli değişiyor biz güncelleyemiyoruz” diyorlardı. Böyle bir mazeret asla kabul edilemez. Ben dahi örnek vermek gerekirse, bir turistik yere gidiyorum acıktığım zaman acaba fiyatlar kaça diye düşünüyorum. Sonra adam yemezler ya diye düşünüyorum. Ama içeri girince yemek yedikten sonra uçuk hesaplar geliyor. Böyle durumlarda öncelikle olarak fiyat listesini isteyen listeyi vermeyen işletmelerde şikâyet hakkınızı kullanın. Tüketici Hakem Heyetine şikâyette bulunan vatandaş bedelin iadesini isteyecek. İadenin istenmesinden sonra Borçlar Kanunu 6098’e göre de tüketici hiçbir harç ödemeden maddi manevi tazminat davası açabilir. Ayrıca Ticaret İl Müdürlüğü’ne de şikâyette bulunabilir. Bu kurumlarda ayrı ceza kesebilir” diye konuştu.

ÖZEL HABER/ÇİĞDEM KORKAN

 

Editör: Uğur Keskin