GÜNDEM

Hızlı tren geliyor mu?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İYİ Parti Antalya Milletvekili Aykut Kaya’nın, Antalya'da ki “otoyol ve demiryolu projeleri” ile ilgili soru önergesini yanıtladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Antalya’nın kuzeyinden Alanya İlçesi’ne kadar kesintisiz ulaşımın sağlanabilmesi amacıyla; Antalya Kuzey Çevre Yolu ve devamında bulunan devlet yoluna ait 12 km’lik kesimin üç şeritli ve kavşakları farklı seviyeli hale getirilerek, Serik İlçesi’nde otoyol güzergahı ile bütünleştirildiğini belirterek, proje güzergahının devamı olan Konaklı ile Gazipaşa arasında ise otoyol ön proje çalışmalarına başlandığını ve Antalya’nın hızlı demiryolu ağına bağlanması amacıyla; 425 kilometrelik Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar-Isparta/Burdur-Antalya ve 541 kilometrelik Kayseri-Aksaray-Konya-Seydişehir-Antalya kesimlerinde, 200 km/saat tasarım hızına uygun olarak hızlı tren demiryolu projelerinin planlandığını, tüm kesimlerde etüt proje çalışmalarının tamamlandığını açıkladı.

ANTALYA-İSTANBUL ARASI 4 SAAT 45 DAKİKA OLACAK

Antalya’yı Eskişehir’e bağlayacak bu hat, Ankara ve İstanbul ile yapımı devam eden İzmir tren hatlarının bir parçası olacak. Tüm projenin tamamlanmasıyla da İstanbul ile Antalya arası mesafe düşürülecek. Bu şekilde de İstanbul-Antalya arası 4 saat 45 dakikaya kadar düşebilecek.

100 YILLIK PROJE

Osmanlı’nın son dönemlerinden bu yana hep gündemde olan Antalya'ya demiryolu ulaşımının sağlanması düşüncesi ve projesi, 100 yıla yakın bir süredir bir türlü gerçekleşemedi. Projenin gerçekleşmesi için Cumhuriyet’in 10. Yılı olan 1933’te kanun çıkarıldı ve ödenek ayrıldı. 1 Nisan 1933 tarihinde TBMM’de kabul edilen kanun kapsamında 324 kilometrelik Afyonkarahisar-Antalya demiryolu hattının inşası için 25 milyon lira ödenek ayrıldı, projenin 4 yıl içinde bitirilmesi planlandı. Projenin Burdur’a kadar olan kısmı tamamlandı, ancak ödenek yetersizliği ve daha sonra patlak veren 2. Dünya Savaşı’nın yarattığı koşullarda Antalya hattı yarım kaldı.