YENİ evlenenlerin ya da evine yeni ürünler alan kişilerin kanundaki haklarına değinen Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, özellikle mobilya alan tüketicilerin çok fazla mağdur olduğunu, kendisine şikâyetlerin iletildiğini söyledi. Gündüz, “Türk borçlar Kanunu’nda 6502 sayılı kanunda tüketicinin korunması gayet net ve açık. Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi sözleşmeye aykırı olarak değerlendirilir. Ayrıca hizmetin ayıplı ifade edildiği durumlarda tüketici hizmetin yeniden görülmesi ya da ücret iadesini talep edebilir. Veya sözleşmeden dönme hakkını kullanmakta serbesttir” dedi.

neşet gündüz-2

‘BANKA MAĞDURİYETİ GİDERMEK ZORUNDA’

Satıcının tüketicinin tercih ettiği talebi yerine getirmekle yükümlü olduğunu söyleyen Gündüz, “Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar satıcı tarafından da karşılanmak zorundadır. Tüketicinin haklarından biri de Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir. Banka kredisi kullanıldıysa bankada sorunludur. Nasıl kredide banka kar ediyorsa veya bir avantaj sağlıyorsa zararda da tüketicinin yanında olmak zorundadır. İhtarname ile firma ve bankaya durum kesinlikle bildirilmelidir. Alıcının mağduriyeti giderilmelidir. Tüketici Hakem Heyeti kararı alınarak sağlanmalı ve ödenen paranın iadesi ve banka kredisi sözleşmesinin feshi talep edilip karara çıkarılmalıdır” ifadelerini kullanıldı.

‘ÖZEL SİPARİŞLERDE CAYABİLİRSİNİZ’

Özel sipariş edilen ürünlerde de tüketicinin cayma hakkının olduğunu belirten Gündüz, “Sözleşmelerde mobilyanız evinize teslim edilmiş olsa dahi 7 gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden cayabilirsiniz. Cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve alıcıyı borca sokan belgeleri alıcıya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür. Alıcı aldığı mobilyayı teslim tarihinde itibaren 14 gün içerisinde de iade edecektir” dedi. ÖZEL HABER/ÇİĞDEM KORKAN

Editör: Uğur Keskin