ANTALYA Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre, Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Antalya Şube Başkanı Abdullah Gökmen, otobüs, TIR ve kamyon gibi uzun yol şoförlerinin ihtiyaçlarına yönelik düzenlemelerin eksik olduğunu ifade etti. Yolcu ve yük taşımacılığında artan ticaret hacmi nedeniyle şoförlerin, rekabet ve hız altında ezildiklerini, bu nedenle kazalarında kaçınılmaz olduğunu söyleyen Gökmen, “Bu durumun arkasındaki önemli faktörlerden biri, uzun yol şoförlerine yönelik dinlenme tesislerinin yetersizliği. Yolda geçirdikleri uzun saatler boyunca dinlenme ihtiyacı olan şoförlerin, uygun ve güvenli dinlenme tesislerine erişimlerinin kısıtlı olması kazaların riskini artırıyor” dedi.
OTOGARLARDA ÖZEL ALAN OLMALI
Uzun yol taşımacılığında çalışan şoförlerin ihtiyaçlarına yönelik düzenlemelerin yapılması gerektiğini vurgulayan Abdullah Gökmen, bu düzenlemelerin hayata geçirilmesinin, hem şoförlerin hem de diğer sürücülerin güvenliği açısından önemli olduğunu ifade ederek, “Türkiye’nin dört bir yanında uzun yol şoförlerine yönelik daha fazla ve nitelikli dinlenme tesislerinin oluşturulması konusunda yetkililerin ve ilgili kurumların acilen harekete geçmesi gerekiyor” dedi. Gökmen ayrıca her yıl milyonlarca yolcu taşıyan şehirlerarası otobüs şoförlerinde göz ardı edildiğine dikkat çekerek, “Şehirlerimize milyonlarca lira harcanarak yapılan otogarlara baktığımızda her şeyin düşünüldüğü ve buna uygun yapıldığını görüyoruz ama buradaki en önemli faktör olan şoförlere yönelik bir tesis yapıldığını görmüyoruz. Her yıl milyonlarca insan taşıyan şehirlerarası otobüs şoförlerinin otogar içlerinde dinlenebileceği, duş alabileceği ve rahatça uyuyabilecekleri bir özel alan yaratmalıyız. Normal bir vatandaş yılda 2 ya da 3 kere uzun yol yaparken şoförler her gün bu yollarda direksiyon sallıyor ve bazen git-gel sefer sürelerini de düşünürsek günlerce yolda oluyorlar” şeklinde konuştu.
KAMYON VE TIR’LARA YÖNELİK GÜVENLİ ALANLAR ŞART
Avrupa ülkeleri arasında en fazla kamyon ve TIR’a sahip olan ülke olduğumuzu da söyleyen Başkan Gökmen, “Mal ve yük taşımacılığı yapan kamyon ve TIR şoförlerinin en büyük sorunlarından biri de hiç şüphesiz güvenlik sorunudur. Dinlenme ve park alanları maalesef yetersiz kalıyor. Var olan dinlenme alanları arasındaki mesafenin fazlalığı da sorunları beraberinde getiriyor. Uzun yolda aniden bastıran yorgunluk ve uyku hali çoğu şoförü ıssız ve yol kenarlarına araçlarını çekmek zorunda bırakıyor. Bu hem trafik güvenliği hem de şoförlerin mal ve can güvenliği konusunda zor durumda bırakıyor. Kamuya ait TIR parkı ve dinlenme alanları yetersiz kalıyor. Bu yerlerin daha çok özel işletmeler tarafından doldurulduğunu görsek de yine de yetersiz kalması buralarda çok fazla yoğunluğa neden oluyor. Bu alanlarda yetersiz kalması nedeniyle çoğu zaman kamyon ve TIR’lar, park alanların dışına kadar taşıp yola park etmek zorunda kalıyorlar. Kamunun otobüs, TIR ve kamyon şoförlerinin ihtiyaçlarına yönelik acilen yasal bir düzenleme yaparak bunu bir standart haline getirmesi gerekmektedir” dedi.