Mimarlar Odası Antalya Şube Başkanı Hasan Çerçiler, yeni mezun mimarların istihdam sorunları ve mimarlık eğitiminin mevcut durumu hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Çerçiler, yıllık mezun sayısındaki düşüşe dikkat çekerek, "Daha önce yılda yaklaşık 7000 mezun veriliyordu ancak iş bulamama sorunları nedeniyle artık bu sayı giderek azalıyor. Mimar adayları, istihdam sıkıntıları nedeniyle bu bölümü tercih etmemeye başladı. Bu durum, fakültelere giriş puanlarının da düşmesine neden oldu" ifadelerini kullandı.

ANTALYA’DA YILLIK 400 YENİ KAYIT YAPILIYOR
Antalya’daki durumu değerlendiren Çerçiler, her yıl yaklaşık 400 yeni mimarın Mimarlar Odası Antalya Şubesi’ne kaydolduğunu belirterek, "Bunların ancak 200'ü iş bulabiliyor. Kalan 200 yeni mezun ise uygun bir iş bulmak için beklemek zorunda kalıyor," dedi. Ayrıca, her ilde bir üniversite açılmasının mimarlık eğitimi açısından sakıncalı olduğuna vurgu yaparak, "Mimarlık, her şehirde yapılabilecek bir eğitim türü değildir. İstanbul, Ankara ve İzmir gibi büyük merkezlerde olmalı. Öğrencilerin sahada çalışabilmesi, projeleri yerinde görebilmesi gerekir" şeklinde konuştu.

Antalya’nın mimari potansiyeline değinen Çerçiler, "Türkiye’de en fazla beş yıldızlı otelin yer aldığı kentlerden biriyiz. Ayrıca ödüllü mimari projelere sahibiz. Tarihi eserlerden turizm yapılarına kadar geniş bir yelpazede mimari çeşitliliğe sahip bir şehiriz. Ancak kültür merkezleri konusunda eksikliklerimiz var. Mimarlar Odası olarak ilçe belediyeleriyle iş birliği içinde yarışmalar düzenleyerek bu eksiklikleri gidermeye çalışıyoruz" dedi.
Hasan Çerçiler

MİMARLIK EĞİTİMİNDE NİTELİK SORUNU
Mimarlık fakültelerinin her ilde açılmasının eğitim kalitesini düşürdüğünü belirten Çerçiler, "Öğretim üyesi kadrosunun yetersizliği ciddi bir sorun. Bazı fakültelerde yalnızca zorunlu akademik kadro bulunuyor ve destek dersleri diğer bölümlerden alınıyor. Oysa mimarlık eğitimi usta-çırak ilişkisine dayalıdır. Eğer bir fakültede 100 öğrenci varsa ancak sadece 3 öğretim üyesi bulunuyorsa, o eğitim yalnızca kağıt üzerinde kalır. Mimarlık, sanat ve tekniğin birleştiği bir meslek dalıdır. Nitelikli eğitim için hem öğrenci sayısının hem de akademik kadro kalitesinin gözden geçirilmesi gerekiyor" dedi.

Muhabir: YUSUF ÖZTÜRK/HABER