EĞİTİM ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş), Öğretmenlerin mesleki ilerlemesi, meslek kanunları, kariyer basamaklarına ilişkin ülke ve dünya deneyimleri ile öğretmen görüşlerini içeren kapsamlı ‘Öğretmenlik Meslek Kanunu ve Kariyer Basamakları’ raporu bugün yayınlanacak. Rapor hakkında açıklama yapan Eğitim- İş Genel Başkanı Kadem Özbay, “Deprem bölgesinde eğitimin kendisi yok, Bakanlığın ve siyasi iktidarın reklamı var. Biz de gerçeklerin böyle olmadığını kamuoyuyla paylaşıyoruz. Raporumuzda her şey fotoğraflı şekilde anlatıldı” dedi.

‘DEPREM BÖLGESİNDE HİÇBİR ŞEY ÇÖZMÜŞ DEĞİLLER’

  Raporun içeriğine değinen Özbay, “Deprem bölgesindeki eğitimin içinde bulunduğu durumu, öğretmen ve öğrencilerin yaşadığı sorunları sendikamız rapor haline getirdi. Deprem bölgesine gittiğimizde temel insani ihtiyaçların çözülmediğini görüyoruz. Göstermelik birkaç çadır ve konteyner ile güya okul ve eğitim ortamının devam ettiği algısı oluşturulmaya çalışılıyor.  Oraya giden gönüllü öğretmenlerin vefası üzerinden puan toplamaya çalışan bir anlayışla karşı karşıyayız” ifadelerini kullandı.

‘EĞİTİM MESELESİ ALGI MESELESİ OLAMAZ’

Deprem bölgesinde öğretmen yetersiz, okullarda seviyeler karışık durumda, lise son ile lise bire giren aynı sınıfta eğitim görüyor. Öğretmen hangi seviyeye uygun ders anlatacak? ‘Seçime yönelik her şeyi biz çözdük’ algısı oluşturulmaya çalışılıyor.  Maalesef çözülmeyen birçok sorun deprem bölgesinde devam ediyor. Eğitim meselesi algı meselesi olamaz. Çocuklarımız geleceğimiz.” dedi. HABER/ ÇİĞDEM KORKAN

Editör: Uğur Keskin