Eğitim-İş Sendikası Antalya Şubesi, Adem Tolunay Anadolu Lisesi önünde bir basın açıklaması yaparak 'proje okulları' uygulamasına tepki gösterdi. Açıklamayı yapan Eğitim-İş Antalya Şube Başkanı Sadık Acar, Milli Eğitim Bakanlığı’nın proje okulları uygulamasıyla öğretmenlerin hukuki güvencelerinin yok edildiğini ve eğitimde fırsat eşitliğinin ortadan kaldırıldığını savundu.
‘EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ REDDEDİLİYOR’
Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucu felsefesinin, eğitimin tüm çocuklara eşit, bilimsel, laik, parasız ve nitelikli bir şekilde sunulması anlayışı üzerine kurulduğunu vurgulayan Acar, “Ne yazık ki bu anlayış, özellikle son 20 yılda sistemli bir biçimde tasfiye edilmektedir. Bugün kamusal eğitim ideali yerle bir edilmiş, Millî Eğitim Bakanlığı anayasal sorumluluğu olan eğitimde fırsat eşitliğini sağlama görevini açıkça reddeder hâle gelmiştir” dedi.
‘PROJE DEĞİL, TASFİYE OPERASYONU’
Acar, 2014 yılında başlayan proje okulu uygulamasının içeriğinin boşaltıldığını ve bu uygulama aracılığıyla eşitsizliğin kurumsallaştırıldığını belirtti. Antalya’da gözde okullardan biri olan Adem Tolunay Anadolu Lisesi'nde görev süresi dolan 38 öğretmenden sadece 5’inin süresinin uzatıldığını söyleyen Acar, “Bu okul büyük kıyımın yaşandığı okullardan biridir. Antalya’daki 89 proje okulunda birçok öğretmen, hiçbir objektif kriter olmaksızın görevden alınmıştır” ifadelerini kullandı.
Açıklamasında Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’i de eleştiren Acar, Tekin’in 2014 yılında müsteşarken söylediği “Mevzuatlar bize engel oluyor ama biz siyasi iradeyle hareket ediyoruz. Mevzuatlara rağmen bildiğimizi yapacağız” sözlerini hatırlattı. Acar, bu anlayışla bugün öğretmenlerin sürgün edildiğini ve okulların yıllar içinde oluşan kültürlerinin dağıtıldığını belirtti.
‘CUMHURİYET’İN EĞİTİM ANLAYIŞI TASFİYE EDİLİYOR’
Acar, proje okulları uygulamasının öğretmenlerin bilgi birikimi ve deneyimlerinden çok siyasi onaya dayalı atamaları öne çıkardığını vurgularken, bu durumu ‘mülakat düzeninin yeni biçimi’ olarak tanımladı. Acar, “Bu sadece bir personel değişimi değil bir hafızanın, bir kültürün ve Cumhuriyet’in eğitim anlayışının tasfiyesidir” dedi.