GÜNDEM

Restoranlarda ‘eko ürün’ dönemi

ATSO 37. Grup Restoran, Yiyecek, İçecek ve Eğlence Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Tahsin Fettahoğlu, ekonomik nedenlerle ortaya çıkan ve ürün gramajının azaltılarak fiyatının düşürüldüğü 'eko ürünler' konusuna ilişkin açıklamalarda bulundu

Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) 37. Grup Restoran, Yiyecek, İçecek ve Eğlence Hizmetleri Meslek Komitesi Başkanı Tahsin Fettahoğlu, restoranların artan maliyetler ve fiyatlar karşısında müşteri kaybını önlemek amacıyla ürün gramajlarını düşürerek daha uygun fiyatlı seçenekler sunduğunu belirtti. Et fiyatlarının ciddi şekilde artmasıyla işletmelerin de fiyatlarını yükseltmek zorunda kaldığını ifade eden Fettahoğlu, özellikle Ramazan öncesinde et fiyatlarının kontrol altına alınması gerektiğine dikkat çekti. Tahsin Fettahoğlu, “Artan maliyetler ve fiyatlar nedeniyle restoranlarda müşteri kaybı olmaması adına ürünlerin gramajlarını düşürerek daha uygun fiyatlı ürünleri menülere koyulmaya başladı. Bunun başlıca sebeplerinden biri de ciddi şekilde artan et fiyatları, haliyle et fiyatları artınca işletmelerin ürün fiyatları da artıyor. Ramazan’dan önce et fiyatlarının bir an önce kontrol altına alınması gerekiyor” açıklamalarına yer verdi.

ANTALYA’DA HENÜZ YAYGIN DEĞİL

Antalya genelinde 'eko ayar' veya 'eko ürün' uygulamasının henüz yaygın olmadığını ancak tüketicilerin artan maliyetler karşısında daha küçük porsiyonlar tercih ederek maliyetleri düşürmeye çalıştığını belirten Fettahoğlu, bu durumun restoran işletmecileri ve tüketiciler için zorlu bir süreç olduğunu vurguladı. Fettahoğlu, “Antalya geneline baktığımız zaman menülerde şu an için ‘eko ayar’ veya ‘eko ürün’ çok yaygın değil fakat yıllar önce bir restorana gittiğimiz zaman Adana kebap, döner, lahmacun gibi ürünleri yarım porsiyon olarak sipariş vermiyorduk. Şu andaki enflasyon ortamında az önce bahsettiğim ürünleri yarım porsiyon olarak sipariş verip yanındaki tamamlayıcılarla maliyeti düşürmek isteyen tüketicilerimiz var” dedi. Fettahoğlu ayrıca, menülerde gramajlı ürün seçeneklerinin sunularak tüketicilere fiyat ve porsiyon büyüklüğü konusunda seçenekler sunulabileceği önerisinde bulunarak, “Ayrıca menülerde gramajlı ürünler 2-3 seçenek halinde düzeltilip uygulanabilirse örneğin; 150 gr Adana, 100 gr Adana, 85 gr Adana gibi, tüketici de bütçesine göre karar verip tercihini yapabilir” açıklamasında bulundu.