Antalya Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre, Türkiye genelinde bayram tatili nedeniyle kaza oranlarında ciddi artış yaşanıyor. Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Antalya Şube Başkanı Abdullah Gökmen, kazaların önlenmesi adına alınması gereken önlemler konusunda uyarılarda bulundu.
TRAFİK CANAVARI YOLLARDA
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, bayram tatilinin ilk 6 gününde meydana gelen trafik kazalarında 48 vatandaşın hayatını kaybettiğini, 6 bin 184 vatandaşın ise yaralandığını bildirdi. Bakan Yerlikaya, bayram tatilinde meydana gelen kazalara ilişkin X hesabından paylaşımda bulundu. Yerlikaya, bayram tatili çerçevesinde geri dönüş yolculuklarının başladığını belirterek, bugün trafik yoğunluğunun yeniden artacağını vurguladı. Yerlikaya paylaşımında, bayram tatilinin 6’ncı gününde 635 trafik kazası meydana geldiğini açıklayarak, 391 bin 472 aracın denetlendiğini, 23 bin 813 araca hız ve radar işlemi, 23 bin 886 araca ise diğer işlemler yapıldığını ifade etti.
YOĞUNLUK REKABETİ DE GETİRİYOR
Türkiye’de ulaşımın büyük bir kısmının karayollarından gerçekleştiğine dikkat çeken Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Antalya Şube Başkanı Abdullah Gökmen, “Türkiye’de ulaşımın büyük bir kısmı karayollarından sağlanıyor. Bunun büyük bir kısmını da şehirlerarası ulaşım hizmeti veren firmalar sağlıyor. Bayram gibi özel zamanlarda yaşanan yoğunluk rekabeti de artıyor. Bu durum aynı zamanda hızı da beraberinde getiriyor. Yoğunluk nedeniyle çok sayıda sefer yapmak zorunda kalan şoförler de bu tempoya ayak uydurmak için çoğu zaman tam dinlenmeden ve uykularını almadan direksiyon kullanmaya devam ediyorlar. Bu durum aynı zamanda bireysel olarak kendi araçlarıyla seyahat eden vatandaşlar içinde geçerli. Bayramla beraber şehir giriş ve çıkışlarında yaşanan yoğunluklar, normalden daha uzun süre trafikte zaman geçiren şoförleri zorluyor. Bu durumda kazaların başlıca sebepleri olarak karşımıza çıkıyor” dedi.
SAYILARI ARTMALI
Şehirlerarası yollarda sığınma ceplerinin yetersiz olduğunu belirten Başkan Gökmen, sayının artırılması gerektiğini belirterek, “Kazalarda diğer bir etkense yetersiz sığınma cepleri. Uzun yol kat eden şoförlerin dinlenip ihtiyaçlarını gidebilmesi adına otoyollardaki gibi belli mesafe aralarında muhakkak bu tarz ceplerin olması gerekiyor. Karayollarına baktığımızda genelde şoförler benzinlik veya yol kenarlarında uygun gördükleri yerlerde araçlarını park ederek dinlendiklerini görüyoruz. Özellikle bölgeye yabancı kişilerin yol kenarlarında park etmesi kazalardaki diğer başlıca unsur olarak karşımıza çıkıyor. Otoyollardaki gibi yoldan tamamen bağımsız ve bölgedeki kapasiteyi de göz önüne alarak sığınma ve dinlenme ceplerinin oluşturulması hem yoğunluğu azaltacağı gibi hem de kazalarda bir düşüşe neden olacaktır. Genelde kazalara baktığımızda kişilerin gitmek istediklerini yerlere yakın bölgelerde kaza yaptıklarını görüyoruz. Bunun nedeni dinlenmeden bir an önce varmak istemeleri” ifadelerini kullandı.