​​Soru(yorum): Turizm Sektörünün 7 Yanlışı nedir?

Ta yıllar önce yapmayın, bir gün başınıza bela olur dedik; anlamadılar. Turizmcileri söylüyorum. “All inclusive” diye saçma sapan bir modelle ülkemizin güzelim denizlerini, doğasını, suyunu, bir Coca Cola fiyatına neredeyse peşkeş çektiler. Kendi ülkesinde hafta bir yıkanan yabancı turistin Türkiye’de günde 3-5 defa duşun altında keyif çatmasını, büyük bir turistik strateji zannedenler, şimdiler de yine saçma sapma sapan öneriyle, akıllanmadıklarını ortaya koydular.
Geçtiğimiz günlerde basında çıkan bir haber beni hiç şaşırtmadı: Ramazan Bayramı tatili, arefe günü olan 4 Temmuz Pazartesi öğleden sonra başlayıp, 7 Temmuz Perşembe günü sona eriyor. Cuma gününün de Bakanlar Kurulu kararıyla tatil ilan edilmesi durumunda iki hafta sonu birleştirilerek tatil süresi 9 güne çıkacak. Bu yıl en kötü dönemini yaşayan turizm sektörü, 9 günlük tatilin kendileri için umut olabileceği düşüncesiyle harekete geçti.
Turizm sektörü para kazansın diye, Türkiye’de hayat duracak yani!
Böyle bir saçmalık olamaz. Para kazanmasını beceremiyorsan, çilesini başkasına çektiremezsin. Tek modelli turizm sektörü şimdi seçeneksizliğinin seçenek olduğunu Türkiye’ye kanıtlamak ister gibi davranıyor. Türkiye, turizm sektöründen daha büyük bir olgudur. Birkaç turizmcinin keyfine göre hareket edilmemelidir. İnsanların tatile ihtiyacı vardır ve bu ihtiyacı yeterince karşılanmaktadır.
Turizm sektörüne zamanında dedik ki, mesela yaşlı turizmine geç; engelli turizmine geç. Bize acemi çaylak gözüyle bakıp, koltuklarına kaykılarak, önerimizi kayda bile almayı, ne diyor bu adam bir dinleyelim demeyi bile düşünmediler.
Şimdi kara kara düşünüyorlar!
Soru(yorum): Tatil günü 9 gün olsa, turizm sektörü ihya mı olacak?!
Gelin kara kara düşünmeyi bırakın, alternatif üretin. Vaktinde değer vermediğin yerli turistinden medet umar hale geldin. Aslında yerli turistine her zaman önem vermelisin. Bu bir.
Deniz, kum, güneş turizmine seçenek üretmelisin. İki.
Ülkenin denizine, suyuna, kumuna Coca Cola’dan daha çok nem verecek, sürümden değil, kaliteden paranı kazanmayı becereceksin. Üç.
Turizm sektörünün sektör olamadığını, henüz bir tek Berlin’in bile turizm gelirinin Türkiye’nin toplam turizm gelirinden daha fazla gelir elde ettiğini bilecek, görecek ve adımını buna göre atacaksın. Dört.
Politikaya tatil gününü uzatın demeyecek, aksine ülkeyi turistin gelebileceği duruma getirin diyeceksin. Beş.
Bütün bunları demediğin için geleceği olmayan bir sektör olduğunu, günü kurtarmanın yolunu aradığını kabul edeceksin. Altı.
Ufak bir rüzgarla devriliyorsan, rüzgara kızmamayı, kızılacak olanın kendin olduğunu istesen de istemesen de kavrayacaksın. Yedi.