TANITIM STRATEJİSİ DOĞRU MU?
Yılın başından bu yana bizim ana pazarımızın Bu yıl Rusya olacağı açıkça belliydi.
Almanya pazarında Türkiye’nin büyük kayıpları olacağı daha yılın başında belli olmuştu.
Çünkü sorun güvenlik değil imaj ve siyasetti.
Avrupalı turist için imaj ve siyasi söylemler çok önem arz ediyor.
Yani Avrupa’da ağzınızla kuş tutsanız dahi yapabileceklerin ortadaydı. O dönemlerde turizm tanıtımı için yapılan harcamalar yerini bulmayacaktı.
Gerçi meydanı boş bırakmamak gerekiyordu ama bunu doğru bir tanıtım stratejisi ile yapmalıydık.
Buna rağmen ITB Berlin Turizm Fuarına Türkiye 2 bakan, bürokratlar, Türkiye’deki tüm turizm birliklerinin başkan ve yöneticileri ve turizmciler adeta baskın yaptı.
Belki de ITB Berlin Turizm Fuarının tarihinde Türkler ilk kez bu kadar kalabalıktı.
Öte yandan 2017 yılında turizmin ana pazarı olacak olan Rusya’da düzenlenen MITT Moskova Turizm Fuarına katılanlar çok azdı desek yalan olmaz.
Fuara bir bakan yardımcısı, bir iki bürokrat, birkaç turizm birliğinin başkanı ve az sayıda turizmci katılmıştı. Türkiye’den katılımcı sayısı bile geçmiş yıllara oranla düşüktü.
Haziran ayının gelmesi ile turizmde her şey yerli yerine geldi. Turistler gelmeye başladı. Otellerin dolulukları arttı.
Turistin hem Rusya’dan hem de Avrupa’dan geldiği bir dönemde başta bakanlık olmak üzere TÜRSAB, TÜROFED, TÜROB ve diğer birlikler Moskova’da bir parkta ‘’Moskova Festivali’’ düzenlediler.
Yani böyle bir festivalin sezon başında düzenlenmesi gerekirken yüksek sezonun başında hem de milyonlarca Dolar harcanarak yapılması ister istemez tanıtım stratejisinin doğru olup olmadığını sorgulamamıza neden oluyor.
Moskova Festivalinin çok kalabalık olduğu söyleniyor. Fotoğraflara baktığımızda gelenlerin çoğunun fuarlarda olduğu gibi stantlarda dağıtılan hediyeler için geldiği görülebiliyor.
Hediye vermeyen stantlara uğrayan tatilci sayısı yok denecek kadar az.
Öte yandan ICF Airport Antalya Havaalanı ile Rusya'nın Krasnodar Havaalanı arasında gerçekleştirilen işbirliği projesi ile Krasnodar'da Antalya'nın tanıtımı başlatıldı.
Bu proje ile amaç Krasnador’dan yurt dışına çıkanları Antalya’ya yönlendirmek.
Fazla para yapmadan etkili tanıtım yapma diye buna derim. Bu projeden sonra Krasnador’dan Antalya’ya gelen turist sayısı artacaktır.
Ama Moskova Festivali’nin ardından o bölgelerden gelecek turist sayısının gelecek olanlardan daha fazla artacağını ummuyorum.
Ne yaparsak yapalım tanıtım stratejisini iyi yapalım. Attığımız taş korkuttuğumuz kuşa değsin.
Ne yapacaksak doğru zamanda ve doğru yerde yapalım.
Yoksa tanıtım için yaptığımız harcamalar boşa gitmeye devam edecektir…