Antalya’ya gelen turistlerin konaklama eğilimlerini inceleyen Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, “640 kilometre sahile sahip Antalya’ya ortalama bir sezonda 40’dan fazla ülkeden yaklaşık 15 milyon turist geliyor. Kitle turizmine yönelen turistlerin tercihlerinde 4 bölge özellikle öne çıkıyor: Belek-Kundu, Side, Alanya ve Kemer. Haliyle otel yatırımları ve turizmin gelişmesi de bu bölgelerde yoğunlaşıyor” dedi.
TURİSTLER ANTALYA’DA NEREYİ TERCİH EDİYOR?
Antalya’ya gelen turistlerin tercih ettiği yerleri detaylı şekilde açıklayan Yavuz, “ Kaynak pazar olarak dilimize yapışan bu ülkelerin tatil tercihleri bütçe ve zevklerine göre farklılıklar gösteriyor. Her ne kadar her ülkeden turisti, her bölgede görmek mümkün olsa da ağırlıklı olarak tercih edilen bölgeler oldukça belirgin. Side'den Alman'ı Kemer'den Rus'u, Alanya'dan İngiliz'i, Polonyalı'yı çıkarırsanız bölgeler neredeyse tamamen boşalır. Side’yi Alman, Hollanda, Belçika, Slovak, İsviçre, Avusturya ve Macarlar. Kemer’i Rus, Ukrayna, Fransız, Moldova, Belarus ve Letonyalılar. Alanya’yı Türk, İngiliz, Polonya, Romanya, İskandinav, Çekya ve Litvanyalıar son olarak Lara/Kundu/Belek’i Kazak ve İranlılar yoğunluklu olarak tercih ediyorlar” ifadelerini kullandı.
TURİZMDEN EN ÇOK SİDE PAYINI ALIYOR
Turizmde en çok pay alan bölgeye değinen Yavuz, “ Antalya turizminden en çok pay alan bölge yüzde 32’lik oranla Side bölgesi olurken, yüzde23,7 ile Alanya bölgesi ikinci sıradaki yerini koruyor. Lara/Belek/Kundu yüzde 25, Kemer yüzde 13,9’luk paya sahip. Bu resim genel olarak da böyle olmakla birlikte bölgeler arası küçük çaplı geçirgenliği gözden kaçırmayalım. Side, pandemi öncesindeki konumuna göre yüzde 2, Alanya yüzde 1 oranında artarken, Belek/Kundu/Lara bölgesi yüzde 3,5 puanlık kayıpla karşı karşıya. Kemer’de pandemi öncesine göre yüzde 1,5 oranında ekside. Bu sonuçların birçok sebepleri olabilir; Zengin Rus turistlerin azalması, pandemi sonrası artan fiyatlardan dolayı, bütçeye göre tatil tercihi yapılması, bazı bölgelerin klasikleşmiş/kronikleşmiş milliyet imajından çıkması, tur operatörlerinin belli pazarlarda, belli başlı bölgelere yönelmesi, oteller arasındaki fiyat farkının açılması. Genel olarak Batı Avrupalılar Side, Doğu Avrupalılar Kemer eğilimindeler. Üst segment misafirler Kundu/Belek’te ısrarcılar. Kemer ise salt Rus bölgesi olmaktan çıkıp, galiba artık yeni bir kimliğe bürünüyor” dedi.