Konyaaltı’na yapılan çevre yolu sonrasında Hurma Mahallesi adeta ikiye bölündü. Uzun süre üst geçit için mücadele veren mahalle sakinleri şimdi de adeta motokuryelerle başı dertte. Çevre bulunan ve online market hizmeti veren firmaların varlığı nedeniyle üst geçit adeta motosiklet yolu olurken yıllardır şikayetlere konu olan üst geçide ise hale bir çözüm bulunabilmiş değil.

Poli̇s Radar Bekleme Noktasi
ÜST GEÇİT KARAYOLU OLDU
Konyaaltı'nın Hurma Mahallesi’ni, Liman Mahallesine bağlayan üst geçit tüm levhalı uyarılara rağmen motosikletlilerin işgali altında. Özellikle akşam saatlerinde dakika 1 motorun geçtiği üst geçitte adeta motosiklet trafiği de oluşuyor. Bölgede yaşayan yaya ve engellilerin aynı zamanda sahile erişimde kullanabildikleri tek yaya üst geçit olma özelliği taşıyan geçit, motosiklet kuryeleri tarafından yolu kısaltmak amacıyla tercih edilirken tehlikeye de neden oluyor. Vatandaşların kullanımı için yaya üst geçidi, motosikletlerin karşı karşıya gelmesi durumunda adeta bir süreliğine de kapanıyor. Çevre sakinlerinden ve aynı zamanda bölgede market işletmecisi olan Buğra Çetinkaya, “Önceden tek tük olan motosiklet sayısı hemen üst geçidin yanına açılan online uygulama sipariş veren firmanın ve restoranların yemek siparişlerini getiren motorcular nedeniyle üst geçit artık ‘karayolu’ oldu. Özellikle bebek arabalı anneler ve yaşlılar ciddi anlamda her seferinde tehlike atlatıyor. Her yere şikayet ediyoruz ama motorcuların kullanımını engelleyici tek bir şey görmedik şu ana kadar” dedi.

Foto (2)-142

POLİS YANINDAN GEÇİYORLAR
Hurma Mahallesi 277. Sokağın bitiminde bulunan üst geçidin altında sürekli olarak radar aracı olurken polislerin ise bu duruma göz yumduğu iddia ediliyor. Online yemek ve market siparişi veren Y.S (firma kısaltma) çalışanı kuryelerden S.L. konuyla ilgili yaptığı açıklama da, “Yasak olduğunu biliyoruz ama herkes kullanılıyor. Yalnızca bizim firma kuryeleri değil çevredeki bütün restoran çalışanları aynı şekilde bu yolu kullanır. Eğer bu yolu kullanmazsak en az 2 trafik ışığına takılırız ve yolumuzda en az 1.5 km uzar. Bu yolu kullanınca iki mahalle arası yalnızca git gel 400 metre. 400 metre gitmek varken kimse 3 kilometre git gel yapmaz. Çalışanların hepsi de esnaf kurye şeklinde çalışıyor yani yolun uzaması ve benzin fiyatını düşününce bu doğal” dedi. Ayrıca S.L hemen üst geçidin yanındaki ‘dubaları da’ göstererek, “Burada haftanın en az 3 günü polis radar için en az 3-4 saat bekler. Her ne kadar akşamları yoğunluk olsa da gündüzleri de motorcular bu yolu kullanır ve polislerde şimdiye kadar ceza yazmadı. Belki de bu nedenle yoğun olarak kullanılıyor” dedi.

VATANDAŞ ŞİKÂYETÇİ
Üst geçidin vatandaşlar tarafından yoğun olarak kullanıldığına dikkat çeken önceki dönem Hurma Mahallesi Muhtarı Faruk Kıldıran ise, “Üst geçitte merdiven ve asansör yok. Engelli vatandaşların da kullanabilmesi için yolun eğimini düşük tutmalarından dolayı üst geçit yaklaşık 200 metre civarında. Bu durum vatandaşın karşıya daha uzun sürede geçmesi anlamına geliyor. Üst geçidin normalden çok uzun olması, asansör ve merdiven olmaması gibi nedenlerden dolayı hala karayolunu kullanıp refüjlerden atlayan insanlar var. Karayolları tarafından yapılan üst geçit yalnızca yayaların kullanımı için tasarlandığından dolayı ancak iki insan karşılıklı rahat bir şekilde geçebilir. Yolu kısaltmak isteyen motosiklet sürücüleri ve scooter kullanıcılarının da burayı tercih etmesi ciddi bir sorun yaratıyor. Özellikle bebek arabaları olan anneler ve çocuklar burada ciddi sorunlar yaşıyor. Üst geçitte motosikletle denk gelen vatandaşlar mecburen yol vermek zorunda kalıyor. Burası yaya üst geçidi olsa da gayri resmi olarak bir yol olmuş durumda” dedi.  

Kaynak: Antalya Ekspres Gazetesi