Türk sinema tarihinde önemli işlere imza atan ustaların eseri, ‘7 Kocalı Hürmüz’ geçtiğimiz akşam Haşim İşcan Kültür Merkezi Opera Sahnesi’nde kapalı gişe sahnelendi. Yazıldığı günden bu yana Devlet Tiyatroları ve özel tiyatrolar olmak üzere geniş bir izleyici kitlesine ulaşmayı başarmış ‘7 Kocalı Hürmüz’ müzikali, opera ve bale sanatının zenginliğiyle harmanlanarak izleyicilere unutulmaz bir deneyim sundu.

Türk sinemasında 200’e yakın filmin senaryosuna imza atan, Hababam Sınıfı, Neşeli Günler, Salako gibi başyapıtların unutulmaz yazarı Sadık Şendil’in metinlerini kaleme aldığı; Züğürt Ağa, Ağır Roman, Muhsin Bey gibi eserlerin müzikleriyle hafızalarda yer edinen Atilla Özdemiroğlu’nun bestelerini yaptığı, şarkı sözlerini Sevgi Sanlı’nın yazdığı ‘7 Kocalı Hürmüz’ müzikali, her sahnesinde büyük ustaların izlerini taşıyor. Orijinal metinlere ve müziklere sadık kalınarak modernize edilen müzikal, opera ve bale sanatıyla harmanlanarak sahneye taşındı.

Antalya Dob 7 Kocalı Hürmüz 2.Kast (3)

Geçmişim İzleri Modern Dokunuşlarla Sahneye Taşınıyor
Müziklerinin, Antalya DOB Orkestra Şefi Ömer Yöndem tarafından yeniden düzenlendiği müzikalin rejisörü Mehmet Fatih Şanal olurken, koreografisi Özgür Adam İnanç’a, kostüm tasarımı Nursun Ünlü’ye, dekor tasarımı Gürcan Kubilay’a ve ışık tasarımı Mustafa Eski’ye ait. Antalya Devlet Opera ve Balesi orkestrası, korosu ve balesi eşliğinde sahnelenen eserin orkestra şefi Ömer Yöndem olurken, koro şefiğini Mahir Seyrek üstleniyor.

Ataerkil bir dünyada Hürmüz’ün zekasını ve becerikliliğini mizahi bir dille kaleme alan müzikalde, Hürmüz; Serap Demirhan, Hikaye Anlatıcı; Mehmet Fatih Şanal, Doktor; D. Emre Akyurt, Kadı; Toygarhan Atuner, Ömer; M. Yusuf Yıldız, Berber; Dağhan Ergün, Hızır Reis; Mustafa Özşamlı, Hallaç Rüstem; Engin Yaman, Bekçi Memo; Erdi Can Aybaş, Ali; S. Onur Alpaslan, Safinaz; Tuğba Kubilay, Havva; Pınar Tekol, Anne; Betül Uzunoğlu, Rukiye; Ş. Sılay Erman, Nuriye; Sinem Seçil Baddal tarafından canlandırıldı. Eserin başkemancısı Sibel Aydın oldu.

 Antalya Dob 7 Kocalı Hürmüz 2.Kast (9)

Hürmüz’ün Zekası Opera Sahnesinde Parlıyor
Osmanlının 19. yüzyıldaki sosyo-kültürel yapısının, mizahi ve eleştirel bir üslupla işlendiği hikaye, İstanbul’un Taşkasap semtinde geçmektedir. Erkek egemen bir toplumda ayakları üzerinde durmanın bir yolunu arayan Hürmüz, yolları berber kocasının dükkanında kesişen doktora aşık olmasıyla tamamen değişir. 1980 yılında Sadık Şendil ve Atilla Özdemiroğlu’nun yazdığı versiyonuyla Ankara Devlet Tiyatrosu’nda dünya prömiyerini gerçekleştiren müzikal, tiyatro dünyasında iz bırakan performanslara sahne oldu. Hürmüz karakterine hayat vererek büyük beğeni toplayan ve uzun yıllar hafızalarda yer eden Ayten Gökçer’in yanı sıra, yönetmen Cüneyt Gökçer ve oyuncular Cihan Ünal, Adile Naşit, İlyas Salman, Ayşen Gruda, Tevhit Bilge gibi Türk tiyatro ve sinema dünyasının unutulmaz isimleri, bu eserin ölümsüzleşmesinde önemli bir rol oynadı.

Temsil öncesinde moderatörlüğünü Ezgi Bağlan’ın üstlendiği “Fuaye Sohbetleri”, sanatseverlere büyüleyici bir deneyim sundu. Etkinlikte, eserin müzik düzenlemelerini yapan Orkestra Şefi Ömer Yöndem, rejisörlüğünü üstlenmenin yanı sıra Hikaye Anlatıcı rolüyle sahne alan solist sanatçı Mehmet Fatih Şanal ve Hürmüz karakterine hayat veren solist sanatçı Sema Çavuşoğlu, eserin sahneye konma sürecine dair keyifli anekdotlar ve derinlemesine bilgiler paylaştılar. Sanatçıların dünyasına yakından tanıklık eden katılımcılar, klasik müziğin büyüleyici atmosferine bir adım daha yaklaştılar.

Kaynak: HABER MERKEZİ