ANTALYA Devlet Senfoni Orkestrası, yeni yılda düzenlediği konserlerle etkinliklerine devam ediyor. 12 Ocak Cuma günü AKM Aspendos Salonu'nda saat 20.30'da gerçekleşecek konserde, şef Emil Tabakov yönetiminde Duo Blanc & Noir, Selin Şekeranber (piyano) ve Yudum Çetiner (piyano) soloist olarak yer alacak. Programda, F. Poulenc'in 'İki Piyano İçin Konçerto' ve A. Schnittke'in 'Gogol Suite' eserleri seslendirilecek.

ALFRED SCHNİTTKE HAKKINDA

Alfred Garrievich Schnittke, Sovyet-Alman kökenli bir besteciydi. Schnittke'nin müzik kariyerinin erken dönemlerinde Dmitri Shostakovich'in etkisi belirgindi. Symphony No. 1 ve Concerto Grosso No. 1 gibi eserlerinde, polistilistik bir tarz geliştirmişti. 1980'lerde, Schnittke'nin müziği daha geniş bir uluslararası alanda tanınmaya başladı; bu dönemde ‘String Quartet No. 2, No. 3’, ‘String Trio’, ‘Symphony No. 3, No. 4, No.5’, ‘Viola Concerto’ ve ‘Cello Concerto’ gibi eserleriyle dikkat çekti. Sağlığı kötüleştikçe, müzik tarzı daha içe dönük ve mistik bir hale geldi, polistilizmin dışavurumu biraz azaldı. Schnittke'nin müziği başlangıçta Shostakovich'in etkisindeydi fakat daha sonra Luigi Nono'nun SSCB ziyareti sonrasında serializm tekniğini benimsedi. Ancak Schnittke kısa süre sonra bu tarzdan vazgeçti ve kendi tanımladığı ‘seri kendini inkar ergenlik ayinleri’ teriminden rahatsız oldu. ‘Polistilizm’ adını verdiği yeni bir tarz oluşturdu; bu tarzda farklı müzik tarzlarını bir araya getirerek birleştirdiğini ifade etmişti. Polistilistik tekniği kullandığı ilk konser çalışması ikinci keman sonatı olan Quasi una sonata oldu. Symphony No. 1 ve Concerto Grosso No. 1 gibi eserlerinde polistilistik tekniğini geliştirmeye devam etti.1980'lerde Schnittke'nin müziği, göçmen Sovyet sanatçılarının yanı sıra keman virtüözleri Gidon Kremer ve Mark Lubotsky gibi isimler sayesinde uluslararası alanda daha tanınır hale geldi. Kronik sağlık sorunlarına rağmen yoğun bir müzik üretimine devam etti. Bu dönemde müziği ve kendisi Hristiyan temalarına yönelerek derin manevi içerikli eserler üretti; bunlara Concerto for Mixed Chorus ve Penitential Psalms örnek olarak gösterilebilir. Symphony No. 4 ve Faust Cantata gibi eserlerinde de bu temalara vurgu yaptı. HABER/AYSU DURSUN

Editör: Uğur Keskin