GÜNDEM

Tatil orta ve dar gelirliyi vurdu

9 günlük bayram tatiliyle birlikte Antalya tatilcilerin akınına uğrarken şehirdeki küçük ve orta ölçekli otel işletmeler beklenen doluluğu yakalayamadı

ANTALYA Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre, bayram tatili turizm sektörümün yüzünü güldürürken orta ölçekli işletmeler ise beklediği doluluk oranına kavuşamadı. Ekonomik krizin özellikle dar ve orta gelirli vatandaşları etkilediğini belirten Antalya Turistik Otelciler ve Pansiyoncular Derneği (ANTOP) Başkanı Alp Özel, fiyatlarda yapılan indirimlere rağmen doluluk oranlarının istenilen seviyede olmadığını ifade etti.



FİYATLAR DÜŞTÜ TALEP ARTMADI
Konyaaltı bölgesindeki otellerde 2 kişi için kahvaltı dahil gecelik ortalama bin 500 ile 2 bin lira arasında değişen fiyatlarla hizmet verildiğini ancak beklenen doluluk oranına ulaşılamadığını dile getiren ANTOP Başkanı Alp Özel, doluluk oranının yüzde 60 ila 70 arasında kaldığını söyledi. Küçük ve orta ölçekli işletmelerin müşteri kitlesini genellikle orta gelirli vatandaşların oluşturduğunu vurgulayan Başkan Özel, ekonomik nedenlerden dolayı bu kesimin bayram tatili planlarından vazgeçtiğini belirtti. Antalya’nın turizm potansiyelinin göz önüne alındığında, beklentilerin gerisinde kaldığını belirten Özel, “Doluluk oranlarının düşük kalmasının başlıca etkenlerinden biri de yüksek ulaşım maliyetleri oluşturuyor. 9 günlük görece kısa bir tatilde yolda zaman geçirmek istemeyen vatandaşlar uçakla seyahati tercih etmeleri durumunda ciddi bir maliyet altına girmek durumunda kalıyorlar. Karayolları ile ulaşımda ise en azından 2 gününü yola ayırmak zorunda kalacakları için burada da bir çıkmaz oluşuyor. Aslında 9 günlük tatil 6,5 günlük bir tatile tekabül ediyor. Her ne kadar kent merkezinde bir yoğunluk oluşsa da bu durum oteller yansımadı ve daha çok günübirlikçi dediğimiz kesimden oluştu” dedi.



ÜST GELİRDE DURUM FARKLI
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin aksine üst ve lüks segmentli işletmelerde doluluk oranlarının daha yüksek olduğunu söyleyen Başkan Özel, “Burada bir düşüşten bahsedemeyiz aksine geçtiğimiz yıllarla paralel seyrediyor” dedi. Özel ayrıca, devletin turizm sektöründeki destekleri artırmasının yanı sıra düzenlenmeler ve denetimlerle uzun dönemli konaklamalara yönelik politikalarını da gözden geçirerek, Antalya’nın rekabet gücünü artırılması gerektiğini vurguladı.