SİVİL Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'in (SHY-YOLCU) 3'üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendindeki değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı.
3 SAAT KURALI!
SHGM'nin 3. maddesinde yapılan değişiklik, 12 Aralık 2011 tarihinde yayımlanan Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'in (SHY-YOLCU) 3. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde yer aldı. Yapılan değişikliğe göre, uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle rötar yapması durumunda, yolcunun planlanan varış yerine 3 saatten daha uzun bir sürede ulaşması halinde, havayolu şirketi belirli tazminat tutarlarını yolcularına ödemek zorunda kalacak.
TAZMİNAT MİKTARI NE KADAR?
Yeni düzenlemeye göre yolculara yapılacak tazminat ödemeleri şu şekilde belirlenmiş durumda:
İç hat uçuşları için 100 Euro; dış hat uçuşlarında 1500 kilometre veya daha kısa mesafeli uçuşlar için 250 Euro, 1500 ile 3500 kilometre arası mesafeli uçuşlar için 400 Euro, 3500 kilometreden uzun mesafeli uçuşlar için 600 Euro tazminat verilecek.
Tazminat ödemeleri, Türk Lirası cinsinden yapılacak olup döviz kuru, ödemenin yapıldığı günkü Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınarak hesaplanacak. Bu düzenleme, havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarını daha da güçlendiren önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Uçuş rötarlarının yolcular üzerinde yarattığı olumsuz etkileri azaltmayı amaçlayan düzenleme, havayolu şirketlerinin de daha dikkatli bir şekilde planlama yapmalarını teşvik edecek. Yönetmelik, 10 Aralık 2024 tarih ve 32748 sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı.