Antalya Spor Turizm Kültür Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (ASTURDER) Başkanı Rıza Perçin, Antalya'nın turizm potansiyelini genişletmek amacıyla yat turizmine yönelik önemli bir çağrıda bulundu. Perçin, Antalya'nın mevcut turizm modelinin temelde deniz, kum ve güneşe dayandığını, ancak bu üçgenin ötesine geçilmesi gerektiğini vurguladı. 

DENİZ, KUM, GÜNEŞTEN ÇIKALIM
Başkan Perçin, " Bizim Antalya'da turizm anlamında genel olarak sattığımız şeyler, deniz, kum, güneş. Bu üçlü bize çok şey kazandırıyor. Bunu inkâr edemeyiz. Ancak bu üçgende takılı kalmamak lazım. Deniz, kum, güneşi, karadan satıyoruz. Yani bir başka deyişle karadan denizi satıyoruz. Bir de denizden karayı satmayı düşünmeliyiz. Bu da deniz üzerindeki yatlar ile yatların pazarlaması ile mümkün olabilir. Bu da teknelerle ve lüks yatlar ile oluyor. Biz bu gösterim konusunda, yat turizmi konusunda Antalya olarak biraz gerideyiz. Bunu kabul edip ona göre reaksiyon almamız gerekiyor” dedi. 

ETKİSİ BÜYÜK OLUR 
Yat turizmi konusunda Antalya'nın henüz geride olduğunu belirten Perçin, dünya çapında yat fuarlarının turizm endüstrisinde büyük etkiler yarattığını ifade etti. Başkan Perçin, "Biz bu noktada birçok ülkeye göre çok gerideyiz. Antalya’da da yatla ilgili, yat fuarı gibi bir dönüşüme girmek özellikle Antalya gibi bir turizm bölgesine büyük katma değer sağlar. Yat turizmi en az bir turizm fuarı kadar Antalya'nın tanıtımına ve turizmine pozitif yönde katkı sağlayacaktır” diye konuştu. 

AVRUPA İLE YARIŞIRIZ 
Perçin, Antalya'nın yat turizmi konusunda Avrupa’nın önde gelen kentleri ile aynı çizgide yer alabileceğini ifade ederek, Bu fuarla birlikte Antalya bir Monaco gibi, Barcelona gibi, Mallorca gibi, İbiza gibi şehir olabilir. Yat turizmini bu anlamda yükseltmek için önümüzde hiçbir engel yok” ifadelerini kullandı. 

LÜKS TURİSTE HİTAP EDERİZ 
Yat turizminin sadece turizme değil, aynı zamanda bölge ekonomisine de büyük katkılar sağlayacağına işaret eden Perçin, lüks tüketim ürünleri arasında yer alan yatların, yüksek gelirli turistleri Antalya'ya çekebileceğini söyledi. Perçin, “Burada şunu da unutmamak gerekiyor ki, yat demek ‘lüks bir tüketim m

Muhabir: SELİM ÇELİK / ÖZEL HABER